Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy od września 2017 roku realizacja podstawy programowej wynosi 5 godzin, czy jest realizowana przez cały dzień pobytu dziecka w przedszkolu?
Na podstawie art. 13 ust. 1 pkt 2 PO publiczne przedszkole zapewnia bezpłatne nauczanie, wychowanie i opiekę w czasie ustalonym przez organ prowadzący, nie krótszym niż 5 godzin dziennie, w którym realizuje podstawę programową; w pozostałym czasie może realizować inne zadania. Czas pracy niepublicznego przedszkola określa organ prowadzący, a organizację pracy (w tym możliwość wskazania godzin realizacji podstawy programowej) – statut (art. 172 ust. 3 w zw. z art. 102 ust. 1 pkt 9 PO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy godziny dyrektorskie w kl. VI można przeznaczyć na lekcje matematyki i j. polskiego nt. "rozwiązywanie zadań przygotowujących do sprawdzianu". Dziękuję za pomoc.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W rozporządzeniu MEN w sprawie ramowych planów nauczania z dnia 29 grudnia 2014 r . ma na celu odstąpienie od obowiązkowego wyboru przez ucznia technikum co najmniej jednego z przedmiotów realizowanych w zakresie rozszerzonym wymienionych w obowiązkowych ramowych planach nauczania. Natomiast czytając to rozporządzenie widnieje zapis, że w załączniku nr 8 ust.4 otrzymuje brzmienie:"Dyrektor technikum po zasięgnięciu opinii RP, RR i samorządu uczniowskiego ustala przedmioty realizowane w zakresie rozszerzonym, spośród których uczeń wybiera 2 przedmioty. Proszę o interpretację tego zapisu, bo do tej pory szkoła mogła wybrać jeden przedmiot, a drugi wybierał uczeń, a z tego zapisu wynika,że wybiera oba.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w arkuszu ocen wpisujemy wychowanie do życia w rodzinie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W dokumentach mojej placówki są dwa regulaminy: regulamin organizacji wycieczek i regulamin wyjść poza teren placówki. W naszej placówce większość wyjść, wyjazdów związana jest ze sportem (zawody - w mieście i poza miastem, w którym znajduje się placówka). Czy wyjazd na zawody do innego miasta traktować jako wycieczkę? Przyjmowaliśmy, że jeśli będzie przejazd autokarem, pkp to wycieczka. Jak traktować wyjazd na bieg wychowanków do innego miasta (mieszkamy w Trójmieście) - jako wyjście czy jako wycieczkę? Czy w ramach zajęć to wyjście, a poza zajęciami to wycieczka?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń mieszka w obwodzie naszej szkoły ale nigdy do niej nie uczęszczał. Uczęszczał od pierwszej klasy SP do innej szkoły w mieście. Obecnie jest uczniem klasy 8 ma 16 lat. Jego szkoła przesłała nam informację, że nie realizuje on obowiązku szkolnego. Która szkoła powinna rozpocząć postępowanie egzekucyjne? Obwodowa czy szkoła, do której uczeń uczęszczał do tej pory?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe