Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy osoba, która ma ukończone studia pierwszego stopnia z oligofrenopedagogiki, magistra z wczesnoszkolnej i przedszkolnej może prowadzić zajęcia z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka? Czy musi mieć dodatkowo skończone studia z wczesnego wspomagania?
Na podstawie § 15 ust. 4 pkt 1 i 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2017 r., poz. 1575 ze zm.) kwalifikacje do prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka posiada osoba, która ukończyła jednolite studia magisterskie lub studia pierwszego i drugiego stopnia, na kierunku psychologia, studia na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub ukończyła jednolite studia magisterskie lub studia pierwszego i drugiego stopnia, na kierunku psychologia, studia na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, a ponadto ukończyła studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapii pedagogicznej, terapii rodzin lub innego rodzaju terapii właściwej dla pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka oraz posiada przygotowanie pedagogiczne. W związku z tym posiadanie tytułu licencjata z oligofrenopedagogiki nie daje kwalifikacji wystarczających do prowadzenia zajęć z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, ponieważ nauczyciel musiałby mieć tytuł magistra z oligofrenopedagogiki i dodatkowo jeszcze ukończyć studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapii pedagogicznej, terapii rodzin lub innego rodzaju terapii właściwej dla pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie dotyczy wydłużenia etapu edukacyjnego uczniowi klasy II gimnazjum (w roku szkolnym 2012/2013).
Na podstawie jakiego rozporządzenia: rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 15, poz. 142, z późn. zm.4) czy Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania - w szkołach publicznych należy wydłużyć uczniowi etap edukacyjny o rok?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kto w szkole publicznej prowadzonej przez stowarzyszenie decyduje o wydatkach i kto za nie ponosi odpowiedzialność- dyrektor szkoły, czy organ prowadzący- zarząd stowarzyszenia? Zaznaczam, iż szkoła nie posiada budżetu (ze względu na zmienność dotacji) stowarzyszenie opiera się na preliminarzu budżetowym.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego realizuje w bieżącym roku szkolnym wybrane zajęcia w formie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia. Czy nauczyciele realizujący te zajęcia z uczniem ( w grupie docelowo zgodnie z przepisami może być max 4 uczniów)ma prawo otrzymać dodatek za uciążliwe warunki pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła jest zobowiązana płacić pełną pensję prezesowi oddziału związków zawodowych, mimo że jest oddelegowany i wykonuje swoje obowiązki na pół etatu w szkole? Czy ten nauczyciel może domagać się godzin ponadwymiarowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od kiedy należy nauczycielom wypłacać godziny ponadwymiarowe? 12-13 marca to dni, w których odbywały się zajęcia opiekuńcze i w szkołach były dyżury nauczycieli. Od 16 do 24 marca nauczyciele prowadzili lekcje zdalne powtórzeniowe, w których nie była realizowana podstawa programowa. Od 25 marca weszło nowe rozporządzenie. Nadmienię, że nauczyciele realizują zajęcia w ramach obowiązującego go przed niem wejścia w życie rozporządzenia tygodniowy wymiar godzin wraz z godzinami ponadwymiarowymi.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe