Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy osoba posiadająca tytuł magistra biologii (środowiskowej) ma kwalifikacje do nauczania przyrody w szkole podstawowej, czy powinna skończyć studia podyplomowe uprawniające do nauczania przyrody?
Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli, kwalifikacje do nauczania danego przedmiotu w szkole podstawowej posiada nauczyciel, który ukończył:
1) studia magisterskie lub pierwszego stopnia na kierunku (specjalności) zgodnym z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
2) studia magisterskie lub pierwszego stopnia na kierununku, którego zakres określony w standardzie kształcenia dla tego kierunku studiów w grupie treści podstawowych i kierunkowych obejmuje treści nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub
3) studia magisterskie lub pierwszego stopnia na kierunku (specjalności) innym niż wymieniony w pkt 1 i 2 i studia podyplomowe w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
4) studia wyższe na kierunku (specjalności) innym niż wymieniony w pkt 1 i 2, a ponadto ukończył studia podyplomowe lub kurs kwalifikacyjny w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
5) zakład kształcenia nauczycieli w specjalności odpowiadającej nauczanemu przedmiotowi lub prowadzonym zajęciom, lub
6) zakład kształcenia nauczycieli w specjalności innej niż wymieniona w pkt 2, a ponadto ukończył kurs kwalifikacyjny w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć.
Z powyższego wynika, że aby uczyć przyrody w szkole podstawowej należy ukończyć albo studia wyższe, albo studia podyplomowe, albo kurs kwalifikacyjny, albo zakład kształcenia w zakresie przyrody.
Ponadto, w przypadku biologii środowiskowej zakres określony w standardzie kształcenia dla tego kierunku studiów w grupie treści podstawowych i kierunkowych nie będzie obejmował wszystkich treści przedmiotu przyroda.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Ile maksymalnie mogę doliczyć pracownikowi lat za pomoc rodzicom w gospodarstwie rolnym?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w związku z nowelizacją Karty nauczyciela "w innych formach wychowania przedszkolnego, przedszkolach, szkołach i placówkach, o których mowa w art. 1 ust. 2 pkt 2, nauczycieli zatrudnia się na podstawie umowy o pracę, zgodnie z ustawą z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy". Zmiana dotyczy również dyrektora, logopedy i fizjoterapeuty? I co z umowami zawartymi przed wejściem w życie zmian w prawie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyliczenie urlopu nauczyciela j.angielskiego zatrudnionemu w przedszkolu w wymiarze 1,5/25 i 1/22 od 01.12.2017 do 31.08.2018.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik obsługi (sprzątaczka) skierowała do mnie pismo, w którym zwraca się z prośbą o nie przydzielanie jej zastępstw za nieobecne (będące na zwolnieniu) współpracownice. Swoją prośbę motywuje w następujący sposób „jestem po 6 operacjach, co powoduje, że z każdym rokiem jestem coraz słabsza i trudniej wykonuje mi się wciąż dokładaną pracę. Dodatkowa praca(zastępstwa) powoduje ogromne obciążenie mojego organizmu zarówno fizyczne jak i psychiczne, czego wynikiem jest zaobserwowany przeze mnie spadek mojej odporności i ogólnie sił”. Czy przydzielanie zastępstw pracownikowi obsługi za nieobecnego pracownika jest zgodne z prawem? Jeżeli tak, to czy w przypadku takiej motywacji nie powinnam skierować pracownicy na ponowne badania lekarskie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Mam nauczycielkę, która 6 września 2016 r. kończy urlop macierzyński. W tym momencie przygotowuję projekt arkusza organizacyjnego i wiem, że od 1 września br. mogę jej przydzielić 7,9/18 godzin. Zgodnie z przepisami powinnam wręczyć jej wypowiedzenie. Jest to nauczycielka kontraktowa, która w wakacje będzie przystępowała do awansu na nauczyciela mianowanego. Bardzo proszę o prawidłowe zasady postępowania w takim przypadku.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe