Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy osoba posiadająca tytuł magistra biologii (środowiskowej) ma kwalifikacje do nauczania przyrody w szkole podstawowej, czy powinna skończyć studia podyplomowe uprawniające do nauczania przyrody?
Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli, kwalifikacje do nauczania danego przedmiotu w szkole podstawowej posiada nauczyciel, który ukończył:
1) studia magisterskie lub pierwszego stopnia na kierunku (specjalności) zgodnym z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
2) studia magisterskie lub pierwszego stopnia na kierununku, którego zakres określony w standardzie kształcenia dla tego kierunku studiów w grupie treści podstawowych i kierunkowych obejmuje treści nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub
3) studia magisterskie lub pierwszego stopnia na kierunku (specjalności) innym niż wymieniony w pkt 1 i 2 i studia podyplomowe w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
4) studia wyższe na kierunku (specjalności) innym niż wymieniony w pkt 1 i 2, a ponadto ukończył studia podyplomowe lub kurs kwalifikacyjny w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
5) zakład kształcenia nauczycieli w specjalności odpowiadającej nauczanemu przedmiotowi lub prowadzonym zajęciom, lub
6) zakład kształcenia nauczycieli w specjalności innej niż wymieniona w pkt 2, a ponadto ukończył kurs kwalifikacyjny w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć.
Z powyższego wynika, że aby uczyć przyrody w szkole podstawowej należy ukończyć albo studia wyższe, albo studia podyplomowe, albo kurs kwalifikacyjny, albo zakład kształcenia w zakresie przyrody.
Ponadto, w przypadku biologii środowiskowej zakres określony w standardzie kształcenia dla tego kierunku studiów w grupie treści podstawowych i kierunkowych nie będzie obejmował wszystkich treści przedmiotu przyroda.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w związku z wejściem nowych przepisów odnośnie urlopów w szkole feryjnej dyrektor na pewno może udać się na urlop w czasie innym niż ferie czy wakacje?
- Jakie kwalifikacje powinien mieć nauczyciel, aby zatrudnić go jako pedagoga w szkole? Czy nauczyciel posiadający wykształcenie wyższe o kierunku edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna spełnia wymagania?
- Czy nauczycielowi np. języka niemieckiego należą się okulary? Nauczyciel uznał, że w czasie nauczania zdalnego pogorszył mu się wzrok i wystąpił do dyrektora szkoły z podaniem o dofinansowanie do zakupionych z tego powodu okularów.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel ukończył studia licencjackie i magisterskie z matematyki (nie nauczycielskie). Następnie w celu nabycia po ukończył studia podyplomowe "nauczanie informatyki w edukacji szkolnej" z odpowiednią ilością godzin praktyk i godzin dyd.
Wizytator twierdzi że nauczyciel nabył po do nauczania informatyki a nie do nauczania matematyki. Zaznaczę że bo naucz u mnie matematyki. Czy ko ma rację czy należałoby uzupełnić kwalifikacje z oo czy to co nabył na st pod wystarczy (brak suplementu i zaświadczenia odrębnego
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Obecnie jesteśmy zespołem szkół: szkołą podstawowa z oddziałami przedszkolnymi (5 oddziałów - 3, 4,5,6 latki) i gimnazjum. W momencie reformy edukacji chcemy przekształcić się w zespół szkolno- przedszkolny czyli szkoła podstawowa i przedszkole. Jak praktycznie powinien wyglądać proces przekształcenia? Zależy nam na wypunktowaniu kolejnych kroków i ewentualnych zadań do poszczególnych kroków.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe