Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy osoba z wyższym wykształceniem na kierunku pedagogika w zakresie nauczania początkowego (1995) i po ukończonych szkołach podyplomowych z logopedii i neurologopedii oraz mająca stopień nauczyciela dyplomowanego może prowadzić zajęcia z wczesnego wspomagania w przedszkolu niepublicznym?
Zgodnie z § 15 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2020 r., poz. 1289) kwalifikacje do prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka posiada osoba, która:
1) ukończyła jednolite studia magisterskie lub studia pierwszego i drugiego stopnia, na kierunku psychologia, studia na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub,
2) ukończyła studia w zakresie fizjoterapii, rehabilitacji ruchowej lub terapii pedagogicznej oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub
3) ukończyła jednolite studia magisterskie lub studia pierwszego i drugiego stopnia, na kierunku psychologia, studia na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, a ponadto ukończyła studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapii pedagogicznej, terapii rodzin lub innego rodzaju terapii właściwej dla pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub;
4) ma kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela logopedy.
Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela logopedy w przedszkolach, szkołach i placówkach posiada osoba, która ukończyła:
1) studia w zakresie logopedii, na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub placówki, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
2) studia, na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub placówki, i studia pierwszego stopnia lub studia podyplomowe, w zakresie logopedii, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
W mojej opinii nauczyciel, o którym mowa w pytaniu ma odpowiednie kwalifikacje.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem nowym dyrektorem SP z oddziałami przedszkolnymi. Jak dokonywać obserwacji lekcji w oddziałąah przedszkolnych? Czym powinny się różnić od obserwacji w szkole podstawowej? Mam 3-latki jak również zerówkę.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w opracowaniu dokumentu - badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów- zespół szkół specjalnych w skład wchodzi szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła zawodowa.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel prowadzi nieodpłatnie koło zainteresowań. W jaki sposób powinno być dokumentowane? Czy powinien prowadzić dziennik zajęć pozalekcyjnych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica w ciąży realizowała nauczanie indywidualne z racji zwolnienia lekarskiego, matka wystąpiła z wnioskiem o urlop od maja do połowy sierpnia? Czy w takiej sytuacji uczennicy wydłuża się rok szkolny i w uchwale klasyfikacyjnej wpisuje się informacje o urlopie? Jak powinien brzmieć zapis w uchwale? Czy uczennica jest w czerwcu nieklasyfikowana?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry, bardzo proszę o zajęcia stanowiska w sprawie kwalifikacji niezbędnych do pełnienia funkcji nauczyciela wspomagającego w klasie integracyjnej, do której uczęszczają uczniowie z różnymi rodzajami niepełnosprawności(uczeń niedowidzący, uczeń z afazją motoryczną, uczeń z zespołem Aspergera, uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim). Czy taką funkcję może pełnić nauczyciel oligofrenopedagog, przy założeniu, że zajęcia rewalidacyjne będą prowadzone przez nauczycieli posiadających kwalifikacje zgodnie z rodzajem niepełnosprawności uczniów?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe