Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy podręczniki po uczniach gimnazjum, które zostały spisane, można przeznaczyć na makulaturę?
Nie ma regulacji prawnych, które określałyby, jak można postąpić z nieaktualnymi podręcznikami szkolnymi, które są wycofywane z biblioteki. Ponieważ stanowią one własność organu prowadzącego, dyrektor powinien uzgodnić z tym organem zasady postępowania, po uprzednim wcześniejszym rozważeniu, czy pozostawić je w szkole jako materiały edukacyjne, czy też organ prowadzący zamierza je przechowywać albo przekazać innemu podmiotowi. Zgodnie z § 6 ust. 4 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 29 października 2008 r. w sprawie sposobu ewidencji materiałów bibliotecznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 205, poz. 1283), podręczniki w szkolnej bibliotece ewidencjonuje się w sposób uproszczony. Ubytki materiałów zewidencjonowanych w sposób uproszczony ujmuje się w oddzielnych protokołach i odnotowuje się we właściwym rejestrze, a dowodem ubytków jest m.in. protokół komisji w sprawie ubytków dla materiałów wycofanych ze zbiorów w wyniku selekcji (§ 17 ust. 2 pkt 2 lit. b) i § 18 ww. rozporządzenia). Nie zostało natomiast sprecyzowane, jak następnie postąpić z wycofanymi podręcznikami po sporządzeniu wymaganej dokumentacji potwierdzającej ten fakt. Przeznaczenie na makulaturę będzie więc prawidłowe, gdy nie sprzeciwi się temu organ prowadzący.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w pomieszczeniu kuchni (tam, gdzie przygotowuje się obiady) w placówce oświatowej można założyć monitoring?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dzieci z orzeczeniami realizujące obowiązek szkolny poza szkołą macierzystą (na podstawie porozumienia i decyzji dyrektora szkoły) w ośrodku edukacyjno- rehabilitacyjnym wpisujemy do księgi uczniów szkoły macierzystej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Co według nowej podstawy programowej uczeń powinien wiedzieć na poszczególne stopnie? Czy jest to uregulowane przepisami?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest wymagana dokumentacja przekształcenia szkoły podstawowej z oddziałem przedszkolnym w Zespół szkolno – przedszkolny od 01.09.2016 r.?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Corocznie nasze przedszkole zwraca się z prośbą do Urzędu Gminy o przygotowanie wykazu z danymi dot. dzieci zamieszkałych na terenie naszej gminy. Konkretnie chodzi o podanie: imienia i nazwiska dziecka, jego peselu, miejsca i roku urodzenia, adresu zamieszkania a także imion i nazwisk rodziców.
Dane te potrzebne są w końcowym etapie rekrutacji na nowy rok szkolny.
Tym razem Pani urzędnik z działu ewidencji ludności prosi o umieszczenie w naszym piśmie podstawy prawnej, która upoważnia nas do ubiegania się o te informacje.
Proszę powiedzieć, czy istnieje jakiś przepis, na który mogę się "powołać"?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe