Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy pomimo tego, iż w ustawie jest zapisane, że począwszy od 1 września 2016 r. na wniosek rodziców naukę w szkole podstawowej może rozpocząć dziecko, które w danym roku kalendarzowym kończy 6 lat (oczywiście po spełnieniu warunków odbycia rocznego przygotowania przedszkolnego lub opinii PPP o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole) dyrektor szkoły musi wydać decyzję administracyjną o wcześniejszym przyjęciu dziecka do szkoły?
O przyjęciu dziecka w wieku 6 lat do szkoły decyduje dyrektor szkoły, po rozpatrzeniu wniosku rodziców i stwierdzeniu spełnienia ww. warunków, które reguluje art. 36 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. Nie jest to natomiast decyzja administracyjna, tylko czynność materialno – techniczna, która może zostać nazwana „decyzją”.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Poproszę o Wzór uchwały rady pedagogicznej w sprawie wyników klasyfikacji semestralnej/ rocznej uczniów
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1)Z dniem 1 września 2002 roku powierzono nauczycielowi/ w wyniku konkursu/ stanowisko dyrektora szkoły podstawowej.
2)W roku 2003 podjęto uchwałę o likwidacji SP i utworzeniu gimnazjum.
3)Konkurs na stanowisko dyr. wygrała osoba, która była dyr. likwidowanej podstawówki do 31.08.2003 r.
Organ powierzył obowiązki od 01 lipca 2003 r.- 31 sierpnia 2008 r.
Zatem jedna osoba była dyrektorem dwóch szkół przez okres dwóch miesięcy, ale wynagrodzenie pobierała z tytułu bycia dyrektorem tylko szkoły podstawowej.
PYTANIA:
1) Czy fakt bycia dyrektorem dwóch szkół był zgodny z prawem?
2)Czy osoba pełniąca te dwie funkcje powinna otrzymać wynagrodzenie jako dyrektor szkoły podstawowej i gimnazjum?
3)Powierzenie obowiązków dyr. gimnazjum nastapiło pisemnie 01 lipca 2003, ztem ta osoba nie wykorzystała urlopu?
Czy organ powinien wypłacić ekwiwalent za niewykorzystany urlop?
Z góry bardzo dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rodzice ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego mogą zrezygnować z zajęć rewalidacyjnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z ustawą Prawo oświatowe, przyjęcie do bursy szkolnej (placówka publiczna) odbywa się w toku postępowania rekrutacyjnego lub w trakcie roku szkolnego – w tym przypadku decyduje dyrektor bursy. Istotne jest, iż w każdym z tych przypadków musi zostać złożony wniosek o przyjęcie do bursy do dyrektora odpowiednio przez rodzica ucznia niepełnoletniego lub pełnoletniego ucznia. Pomijam tutaj całą procedurę rekrutacyjną i zmierzam do tego, iż wniosek został pozytywnie rozpatrzony – uczeń został przyjęty do bursy. Czy należy zawierać umowę zakwaterowania w bursie na dany rok szkolny z rodzicem niepełnoletniego ucznia lub pełnoletnim uczniem? Jeśli tak, to proszę o wskazanie podstaw prawnych.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w placówce niepublicznej musi zostać powołany zespół d/s pomocy psychologiczno-pedagoicznej. W placówce nie przebywają dzieci z orzeczeniami i potrzebie kształcenia specjalnego, ani o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. Z dziećmi w ramach wyrównywania deficytów lub z dziećmi uzdolnionymi prowadzi sie pracę indywidualną i wyrównawczą. Udokumentowanie stanowią karty oddziaływań indywidualnych prowadzone przez nauczycieli.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe