Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy rodzice ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego mogą zrezygnować z zajęć rewalidacyjnych?
Żaden przepis nie zobowiązuje rodziców do korzystania z wszelkich form wsparcia dla niepełnosprawnego dziecka; jeśli zamierza zrezygnować z zajęć rewalidacyjnych, o których mowa w § 6 ust. 1 pkt 2 lit. a rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578, w celach dowodowych szkoła lub przedszkole powinny pobrać w tym zakresie pisemne oświadczenie rodzica na potwierdzenie, że placówka nie zaniedbuje swoich zadań związanych z realizacją zaleceń orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zwracam się z prośbą o odpowiedź na pytanie dotyczące organizacji zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci w szkole podstawowej. Czy pomoc taka może być udzielana podczas np. lekcji edukacji zintegrowanej, a więc zajęć obowiązkowych dla dziecka? Inaczej: czy zajęcia z logopedą lub psychologiem mogą odbywać się podczas, gdy pozostała część klasy ma lekcje obowiązkowe np. z edukacji zintegrowanej? Dziecko wychodząc z klasy nie realizuje podstawy programowej, czy nauczyciel powinien wtedy mieć oddzielne lekcje z tym dzieckiem, aby nadrobić materiał?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem szkoły i zostałam powołana na koordynatora projektu unijnego przez zarząd powiatu, mam umowę zlecenie z zarządem, jak w związku z powyższym powinnam odprowadzać składki do zus pełne czy tylko od umowy zlecenia. Ja jestem pracownikiem szkoły, na stanowisko dyrektora zostałam powołana przez starostę, ale z tego co wiem, organ prowadzący tylko powołuje i odwołuje dyrektora, poza tym dyrektor jest pracownikiem szkoły (przecież nie jest pracownikiem starostwa) umowa zlecenie jest z innym pracodawcą. Bardzo proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadzący chce zabrać wszystkie godziny lub większość z pomocy psychologiczno-pedagogicznej realizowane zgodnie z zalecaniami z opinii Poradni, bo nie ma na te zajęcia pieniędzy. Twierdzi, że będzie realizował tylko zajęcia z orzeczeń.Proszę o podstawę prawną i informację czy może Organ Prowadzący ograniczyć ilość godzin.Jest to szkoła podstawowa w której uczy się 180 uczniów.Dziękuję
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mamy Zespół Szkolno-Przedszkolny, nie wiem, jakie dokumenty powinny być wspólne. W statucie nadanym przez OP jest zapis, że zachowuje się odrębność rad pedagogicznych. Na wspólnych posiedzeniach są opiniowane: plany pracy ZSP, organizacje pracy ZSP i plan finansowy ZSP. Pozostałe zasady funkcjonowania SP i Przedszkola regulują zapisy w statutach SP i Przedszkola. Czy w związku z takim zapisem muszą być wspólne:
1. Regulamin pracy w ZSP?
2. Regulamin wynagradzania w ZSP?
3. Regulamin przyznawania dod. motyw. w ZSP?
4. Regulamin premiowania w ZSP?
5. zasady i kryteria przyznawania nagród w ZSP?
6. Kryteria oceny pracy nauczycieli w ZSP?
7. Kryteria oceny pracy pracowników niepedagogicznych w ZSP?
8. Kodeks etyki pracowników ZSP?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła ma obowiązek przyjęcia w poczet beneficjentów Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych nauczyciela, który w maju 2014r. otrzymał wypowiedzenie z pracy i otrzymał z tego tytułu stosowną odprawę. Z dniem 31.08.2014r przestał być pracownikiem szkoły. Nauczyciel pracował 5 lat na ułamek etatu, głównym miejscem pracy nauczyciela była inna szkoła, z której przeszedł na nauczycielskie świadczenie kompensacyjne. W dniu 24.10.2014r. nauczyciel zwrócił się z pismem o przyjęcie go w poczet beneficjentów ZFŚS jako emeryta, przedstawiając legitymację emeryta. Wcześniej nie informował o zamiarze przejścia na świadczenie kompensacyjne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe