Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy przedłużenia okresu nauki można dokonać raz na każdym etapie edukacyjnym w którejkolwiek klasie, czy tylko w klasie III i VI? Czy przepisy, które mówią o przedłużeniu okresu nauki dla uczniów niepełnosprawnych dotyczą również uczniów z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją?
TAK. Przepisy, które mówią o przedłużeniu okresu nauki dla uczniów niepełnosprawnych dotyczą również uczniów z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, pod warunkiem jednak, że uczniowie ci posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną.
Uczniowi niepełnosprawnemu można wydłużyć okres nauki na każdym etapie edukacyjnym
W § 5 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych czytamy, że uczniowi niepełnosprawnemu można przedłużyć okres nauki na każdym etapie edukacyjnym o jeden rok, zwiększając proporcjonalnie wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych.
Decyzję o przedłużeniu okresu nauki podejmuje rada pedagogiczna
Decyzję o przedłużeniu okresu nauki podejmuje rada pedagogiczna, po uzyskaniu pozytywnej opinii zespołu, którego zadaniem jest planowanie i koordynowanie udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej, o którym mowa w przepisach w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, oraz zgody rodziców ucznia (§ 5 ust. 2 rozporządzenia).
Konieczne jest orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
Uczniem niepełnosprawnym jest wg prawa oświatowego uczeń, który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną.
Takie orzeczenie mogą otrzymać m.in. dzieci z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją.
Nie należy mylić pojęcia orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z orzeczeniem o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności wydanym przez Powiatowe Zespoły Orzekające. Nie jest to pojęcie tożsame. W Polsce mamy bowiem podwójny system orzekania o niepełnosprawności dziecka.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie przepisy należy stosować w stosunku do nauczycieli w przypadku niezgodnego z prawem lub nieuzasadnionego rozwiązania umowy o pracę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jaki rodzaj kary zastosować wobec nauczyciela, gdy na jego lekcji uczniowie się pobili?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy liczyć godzinę lekcyjną nauczycielowi języka angielskiego w przedszkolu: 45 minut, czy 60 minut? Etat ma on w szkole podstawowej - 18 godzin, a w przedszkolu realizuje nadgodziny.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W jakich przypadkach szkołę obowiązują przepisy o zamówieniach publicznych? Na jakiej podstawie szkoła jako zamawiający ma ustalić wartości zamówienia?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel wychowania przedszkolnego w placówce państwowej realizuje pensum 25 godzin tygodniowo. Dodatkowo prowadzi zajęcia z terapii pedagogicznej 2 godziny tygodniowo. Jak wygląda wyliczenie godzin za terapię w tygodniu z dniem wolnym 1 listopada, jeżeli nauczyciel zrealizował zajęcia dodatkowe (wtorek, czwartek), ale ze względu na święto nie przepracował 25 godzin tygodniowo. Proszę o podstawę prawną.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe