Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy przedszkole publiczne prowadzone przez osobę fizyczną może (z powodu bardzo ograniczonych warunków lokalowych) wpisać w statut, że nie świadczy WWR ani opieki nad dziećmi z orzeczeniami?
Zgodnie z art. 8 ust. 15 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 910 z późn. zm. dalej- Prawo oświatowe) zakładanie i prowadzenie publicznych przedszkoli należy do zadań własnych gmin. Z kolei art. 88 ust. 4 Prawa oświatowego dopuszcza możliwość zakładania i prowadzenia placówek publicznych przez inne niż jednostki samorządu terytorialnego organy na podstawie zezwolenia właściwego organu jednostki samorządu terytorialnego, której zadaniem jest prowadzenie szkół lub placówek publicznych odpowiednio danego typu wydanego po uzyskaniu pozytywnej opinii kuratora oświaty. Wniosek o udzielenie zezwolenia składa się wraz z projektem aktu założycielskiego i statutu. Warunki uzyskania zezwolenia określone są w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych zasad i warunków udzielania i cofania zezwolenia na założenie przez osobę prawną lub osobę fizyczną szkoły lub placówki publicznej (Dz.U. z 2017 r. poz. 1625).
Art. 1 pkt 6 i 7 Prawa oświatowego gwarantuje wszystkim dzieciom możliwość pobierania nauki we wszystkich typach szkół i przedszkoli przez dzieci i młodzież niepełnosprawną, niedostosowaną społecznie i zagrożoną niedostosowaniem społecznym, zgodnie z indywidualnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz predyspozycjami a także opiekę przez umożliwianie realizowania zindywidualizowanego procesu kształcenia, form i programów nauczania oraz zajęć rewalidacyjnych.
Jeżeli decydują się Państwo na prowadzenie jednostki publicznej nie można ograniczać do niej dostępu dzieci z orzeczeniami.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam serdecznie.
Czy księgi arkuszy ocen uczniów urodzonych w kolejnych latach można oprawić razem, tzn. w jednej oprawie są księgi uczniów z 5 kolejnych lat. Oczywiście każda księga opisana zgodnie z rozporządzeniem MENiS z 19 lutego 2002 r. Szkoła jest niewielka i czasem jest tak, że księga zawiera tylko 4 arkusze i taki sposób oprawy jest wygodniejszy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem w Zespole Szkół- SP i Gimnazjum. W SP jest 20 oddziałów a w Gimnazjum 9. W SP w nowym roku szkolnym będzie w klasach I-szych 5 oddziałów z czego 2 oddziały to 6-latki. W całym zespole jest 581 uczniów i dwóch wicedyrektorów, ze zniżką godzin 11, dyrektor ma zniżkę 15 godzin. Jako szkoła mamy liczne osiągnięcia w nauce i sportowe, a na każdym poziomie mamy klasy integracyjne. Jako szkoła działamy prężnie w środowisku lokalnym. Nasz zespół szkół to zestaw budynków / 4 segmenty/ i duża powierzchnia użytkowa /2 boiska plażowe, ze sztuczną trawą/. W Zespole Szkół jest zatrudnionych 70 nauczycieli i 21 pracowników obsługi. Znam rozporządzenie w sprawie statutów z 2001 r., które stanowi, że od 12 oddziałów w szkole jest powołany wicedyrektor, natomiast drugi wicedyrektor jest w gestii organu prowadzącego. Projekt naszego organu jest taki ,że przewiduje zniżkę dla dyrektora i wicedyrektora do 17 godzin i tym samym nie zgodzi się na drugiego wicedyrektora. Nie ma to uzasadnienia oszczędności, bo godziny, które teraz wypracowują dyrektorzy i tak trzeba będzie przydzielić nauczycielom. Proszę mi odpowiedzieć, czy jest jakiś przepis dotyczący bezpieczeństwa, który mógłby ograniczyć zapędy organu prowadzącego. Pragnę również nadmienić, że posiadamy w szkole kuchnię, która gotuje obiady i 3 lata temu zabrano w ramach oszczędności kierownika świetlicy. Proszę bardzo o poradę w tej sprawie - dyrektor Zespołu, który nadal uważa, że najważniejsze w szkole jest bezpieczeństwo, a ludzie są najwyższym dobrem narodu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń może zrezygnować z nauki języka kaszubskiego po ukończeniu czwartej klasy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o przykład wniosku dyrektora składanego do organu prowadzącego o dofinansowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli w 2017r.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej obowiązują rozporządzenia np. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. z dnia 30 kwietnia 2002 r.)? Jeśli nie, to proszę o podanie jakie obowiązują?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe