Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy przy publicznej szkole podstawowej organ prowadzący może utworzyć przedszkole dla 3-5 latków, a pracę oddziału przedszkolnego wydłużyć z 5 do 8 godzin. Jakie warunki (oprócz lokalowych) ma spełniać szkoła, jakie zadania w tej sprawie należą do dyrektora tejże szkoły?
Utworzenie oddziału przedszkolnego wymaga zmian statutu szkoły podstawowej polegających na wprowadzeniu regulacji dotyczących takiego oddziału i możliwe jest określenie czasu jego pracy na 8 godzin – art. 102 ust. 2 w zw. z ust. 1 pkt 9 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. Organ prowadzący musi zgodzić się na finansowanie działalności oddziału przedszkolnego i zapewnić warunki jego działalności, a także zatwierdzić sporządzony przez dyrektora arkusz organizacyjny przewidujący funkcjonowanie oddziału przedszkolnego – art. 10 ust. 1 i art. 110 PO. Dyrektor musi zatrudnić wykwalifikowaną kadrę nauczycielską; zapewnić realizację programów wychowania przedszkolnego uwzględniającą podstawę programową wychowania przedszkolnego; zapewnić bezpłatne nauczanie, wychowanie i opiekę w czasie ustalonym przez organ prowadzący, nie krótszym niż 5 godzin dziennie oraz pobieranie opłat nie wyższych niż 1 zł za dodatkowe zajęcia; zorganizować nieodpłatne zajęcia religii na życzenie rodziców; przeprowadzać rekrutację dzieci w oparciu o zasadę powszechnej dostępności; zapewnić możliwość korzystania z pomieszczeń do nauczania, wychowania i opieki, placu zabaw, pomieszczeń sanitarno-higienicznych i szatni, a także możliwość korzystania z posiłków - art. 13 ust. 1, art. 108 PO, art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2018 r., poz. 1457 ze zm.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nastąpiła zmiana w przyjęciu nowego ucznia do szkoły podstawowej w czasie trwania roku szkolnego 2019/2020?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W związku z groźbą strajku mam kilka pytań.
Czy dyrektor ma prawo nie wpuścić uczniów do szkoły?
Czy w szkole od 8.00 do 16.00 przebywa tylko komitet strajkowy czy wszyscy strajkujący?
Czy nauczyciel strajkujący od 8 kwietnia ma prawo przerwać strajk w dowolnym terminie (np. po dwóch dniach)?
Czy nauczyciele niepełnozatrudnieni, którzy przystąpili do strajku strajkują tyle godzin ile w danym dniu mają w szkole?
Czy w dniach 18,19 kwietnia (czwartek, piątek- są to dni wolne dla ucznia) nauczyciele też powinni strajkować?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chciałam zadać pytanie w sprawie wypełniania arkusza ocen ucznia w klasie programowo najwyższej (np. kl. VI lub III gimnazjum). Czy w arkuszu powinny być uzupełnione wyniki klasyfikacji rocznej (czyli wyniki jakie osiągnął uczeń w klasie VI lub III G), a następnie wyniki klasyfikacji końcowej, a zatem wyniki z wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych, które uczeń realizował na danym etapie nauczania, czy tylko wyniki klasyfikacji końcowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o przykład zarządzenia dotyczącego inwentaryzacji zdawczo - odbiorczej przy zmianie dyrektora. Jak to przeprowadzić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy 4 szkoły podstawowej posiada orzeczenie o niepełnosprawności sprzężonej (upośledzenie intelektualne w stopniu umiarkowanym oraz słabowidzenie). Decyzją rodziców uczęszcza do klasy ogólnodostępnej. Pracuje z nim nauczyciel wspomagający w wymiarze 8 godzin tygodniowo (na podstawie decyzji organu prowadzącego) oraz nauczyciel prowadzący zajęcia rewalidacyjne w wymiarze 2 godzin tygodniowo. Nauczyciel wspomagający w porozumieniu z pozostałymi nauczycielami pracującymi w tej klasie opracowali program zgodny z podstawą programową tego ucznia. Mam następujące pytania: 1. W jaki sposób dokumentować tematykę zajęć tego ucznia, skoro ma zajęcia z klasą (czasami z, a czasami bez nauczyciela wspomagającego) i realizuje ten sam temat, ale w sposób dostosowany? 2. Czy uczeń musi brać udział w zajęciach języka obcego? Zgodnie z jego obowiązkowymi zajęciami, które zawarte są m.in. w podstawie programowej dla takich uczniów, nie ma takiego wymogu, ale chciałbym się upewnić.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe