Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy przy zmianie organu prowadzącego przedszkole niepubliczne konieczny jest nowy wpis do ewidencji placówek niepublicznych?
Na podstawie art. 168 ust. 4 pkt 1 i 4 oraz ust. 14 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. dopuszczalna jest kontynuacja działalności niepublicznego przedszkola w związku z dokonaniem zmiany organu prowadzącego. W takim przypadku wniosek o zmianę danych dotyczących organu prowadzącego, wpisanych do ewidencji niepublicznych przedszkoli, składa, nie później niż na miesiąc przed planowanym dniem zmiany organu prowadzącego, osoba dotychczas prowadząca przedszkole, co wymaga podania danych nowego organu prowadzącego oraz przedłożenia statutu przedszkola uwzględniającego tę zmianę. Zmiana organu prowadzącego następuje z dniem dokonania wpisu tej zmiany do ewidencji.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem dyrektorem i właścicielem Niepublicznego Przedszkola Terapeutycznego. Placówka została zarejestrowana 4.10. 2017r. Przedszkole jest przeznaczone dla dzieci niepełnosprawnych. Obecnie do przedszkola uczęszcza 6 dzieci. Proszę o informację czy mimo iż nie był złożony wniosek o dofinansowanie we wrześniu 2016 roku na rok 2017, Gmina powinna mi wypłacić pieniądze dla dzieci niepełnosprawnych z subwencji oświatowej ogólnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ostatnio uzyskałam odpowiedź od Państwa, że nie obowiązuje regulacja zakazująca wykonania przelewu na podstawie faktury pro-forma, ponieważ taki dokument nie stanowi dokumentu księgowego. W naszej księgowości Panie mają wątpliwość czy zatem mogą wykonać przelew na poczet towaru, który dopiero placówka otrzyma po zapłaceniu pro-formy i wraz z towarem będzie dostarczona faktura, która stanowi dokument księgowy. Bardzo proszę o jasną, czytelną i jednoznaczna odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W przedszkolu prywatnym funkcjonuje grupa mieszana (dzieci z 2012 i jedno dziecko z 2011r). Dwoje dzieci z rocznika 2012 posiada orzeczenie o kształceniu specjalnym. Otrzymaliśmy informację od rodzica dziecka z 2011r., że również starają się o takie orzeczenie. W związku z tym w grupie będzie 3 dzieci z orzeczeniem. Jak powinna funkcjonować taka grupa w nowym roku szkolnym? Czy należy stworzyć grupę inegracyjną? Jeśli tak- to jak wyglądają procedury?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację jaka jest sytuacja ucznia klasy pierwszej liceum, który nie uzyska promocji do klasy drugiej z powodu dużej ilości jedynek. Uczeń ten chce zmienić szkołę i zabrać swoje dokumenty przed końcem roku szkolnego. Czy należy wydać mu dokumenty bez wypisania świadectwa? Czy może on zarekrutować się do innej szkoły średniej skoro system rekrutacji elektronicznej został już zamknięty? Czy musi on czekać na rekrutację uzupełniającą?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaki jest właściwy tryb uchwalenia programu wychowawczego szkoły oraz szkolnego programu profilaktyki? Z Ustawy o systemie oświaty (art. 54.2) wynika, że inicjatywa uchwalenia należy do rady rodziców w porozumieniu z radą pedagogiczną. Z kolei z rozporządzenia MEN z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół § 2 ust. 2 wynika, że wspomniane programy uchwala rada pedagogiczna po zasięgnięciu opinii rady rodziców oraz samorządu uczniowskiego. Wobec tego według mnie powinniśmy stosować przepis z wyższego w hierarchii aktu prawnego, czyli ustawy. Czy mam rację? Co oznacza w tym kontekście wyrażenie „w porozumieniu z radą pedagogiczną”? Czy po uchwaleniu tych programów przez radę rodziców rada pedagogiczna może wprowadzić poprawki, czy tylko je akceptuje lub nie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe