Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy rada pedagogiczna opiniuje projekt arkusza organizacyjnego w którym są przydzielone zajęcia nauczycielom?
Zdania zarówno ekspertów, jak i organu nadzoru pedagogicznego są w tej sprawie podzielone.Zakładając, że arkusz organizacyjny stanowi organizację pracy szkoły w rozumieniu art. 70 ust. 2 pkt 1 p.o., należy stwierdzić, że opinia rady pedagogicznej jest niezbędna, ponieważ jest częścią opiniujących kompetencji rady pedagogicznej.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (ze zm.), w szczególności art. 70.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń klasy V szkoły podstawowej ogólnodostępnej posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na sprzężenie (niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim oraz niepełnosprawność ruchową). Uczeń ten stanowi jednoosobowy oddział (arkusz organizacji szkoły). Zajęcia dla tego ucznia odbywają się w systemie łączonym z klasą VI. Z tytułu łączenia zgodnie z rozporządzeniem MEN w sprawie szczegółowej organizacji szkół uczeń klasy V 50% zajęć z danego przedmiotu realizuje indywidualnie. W orzeczeniu występuje wskazanie objęcia ucznia pomocą PP w trakcie bieżącej pracy, a także zajęciami specjalistycznymi, korekcyjno-kompensacyjnymi, dydaktyczno-wyrównawczymi. Jak zastosować to zalecenie poradni? Czy te zapisy świadczą o tym, że wymieniony rodzaj zajęć należy prowadzić z uczniem indywidualnie? Obecnie uczeń korzysta z terapii psychologicznej w PPP (zgodnie z sugestią specjalistów, nauczycieli uczących zawartych w IPET) z powodu problemów związanych z przyswajaniem podstawy programowej. Wstępna informacja od specjalisty to wskazanie do ponownego badania i możliwa zmiana orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym. W roku szkolnym 2021/2022 dziecko będzie już uczniem klasy VI. Jeżeli nastąpi zmiana orzeczenia, to również zmiana podstawy programowej, inny ramowy plan nauczania. Czy zajęcia powinny być organizowane w systemie łączonym i nadal zastosujemy zapisy rozporządzenia? Na czym będzie polegała odrębna organizacja pracy z tym uczniem tak, aby zapewnić mu optymalne warunki uczenia się i rozwoju? Zgodnie z zaleceniami MEN w celu kompleksowego wsparcia uczniów po powrocie do szkoły będą organizowane zajęcia wspomagające. Jaką liczbę godzin zajęć wspomagających należy przyznać dla ww. ucznia stanowiącego jednoosobową klasę, jeżeli liczba godzin na oddział wynosi od 10 do 15? Czy optymalna i dopuszczalna byłaby liczba 5 godzin? Mimo sugestii szkoły i PPP rodzic na chwilę obecną nie bierze pod uwagę placówki specjalnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W związku z dłuższą nieobecnością logopedy, za zgodą organu prowadzącego przydzieliłam drugiemu nauczycielowi - logopedzie 13 godzin ponadwymiarowych. Zdaję sobie sprawę, że jest to niezgodne z przepisami, ale nie mogłam znaleźć specjalisty w środku roku szkolnego, a nie chciałam dzieciom przerwać terapii. Proszę mi powiedzieć jakie konsekwencje mogą mi grozić? Poszukiwałam nauczyciela poprzez stronę KO oraz w okolicznych szkołach.Jaki wybór byłby słuszny: brak zajęć, czy złamanie przepisu dotyczącego liczby godzin ponadwymiarowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od kiedy przestaje działać stare SIO ? Czy nie będziemy już przekazywać danych do starego SIO stan na 30 marca w tym roku ? Czy wszystkie dane będą przekazywane do nowego SIO ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry, rada pedagogiczna mojej szkoły podjęła uchwałę o wydłużeniu etapu edukacyjnego uczennicy klasy III z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Proszę o wyjaśnienie, co znaczy
zwiększyć proporcjonalnie wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych, ile to jest godzin.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel kształcenia zintegrowanego spełniający wymagania określone w & 1 pkt.1-9 Rozp.MEN z dn.27.10.09 może zajmować stanowisko dyrektora zespołu szkół(szkoła podstawowa i gimnazjum)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe