Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dzień dobry, rada pedagogiczna mojej szkoły podjęła uchwałę o wydłużeniu etapu edukacyjnego uczennicy klasy III z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Proszę o wyjaśnienie, co znaczy zwiększyć proporcjonalnie wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych, ile to jest godzin.
Na podstawie § 5 rozporządzenia MEN z 3 kwietnia 2019 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz. U. z 2024 r. poz. 80) dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność (w tym przypadku intelektualną w stopniu umiarkowanym) można przedłużyć okres nauki w szkole podstawowej o jeden rok - na I etapie edukacyjnym.
Decyzję o przedłużeniu okresu nauki uczniowi posiadającemu orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność podejmuje rada pedagogiczna.
Dla uczniów o przedłużonym okresie nauki nie zostały przewidziane inne ramowe plany nauczania. Uczniów o przedłużonym okresie nauki obowiązują te same ramowe plany nauczania, które są realizowane w danym typie szkoły.
Zatem wymieniony uczeń z wydłużonym okresem nauczania realizuje plan nauczania dla klasy I-III szkoły podstawowej w klasie III jest to 20 godzin), chyba że dyrektor szkoły zarządzi inaczej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dyrektor w arkuszu organizacyjnym nie przydzielił nauczycielowi ani jednej godziny zajęć z przedmiotu -głównych kwalifikacji- ukończonych studiów magisterskich. Jakie są podstawy prawne przydziału godzin w arkuszu?
Czy obowiązuje zasada -kwalifikacje kierunkowe magisterskie, studia podyplomowe, kursy kwalifikacyjne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są zasady przeprowadzenia wyborów do rady rodziców?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ze względu na zmniejszoną liczbę zaistniała konieczność wypowiedzenia warunków pracy nauczycielowi j. angielskiego. Zmiana etatu na niepełny tj. np: 14/18. Co się stanie jeżeli nauczyciel odmówi. Jest to nauczyciel dyplomowany.
- Kto podpisze świadectwa promocyjne i ukończenia szkoły w razie nieobecności dyrektora szkoły? Dodam, że w szkole nie utworzono stanowiska wicedyrektora. Jest natomiast wyznaczony przez organ prowadzący nauczyciel do zastępowania dyrektora podczas jego nieobecności. Jeśli podpisuje ów nauczyciel, to jakiej treści pieczątkę imienną powinien zastosować?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób należy rozliczać sobotę tj. 1.05.2010 roku. Czy przysługuje dodatkowy dzięń wolny od pracy dla nauczycieli w szkole pracującej w systemie sześciodniowego tygodnia pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe