Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy realizacja obowiązku szkolnego w zerówce jest zależna od frekwencji dziecka? Czy dyrektor jest zobligowany do podjęcia jakichś kroków jeśli frekwencja dziecka w zerówce jest niższa niż 50 %? Jeśli tak to jakich? Czy nauczyciel przygotowujący diagnozę gotowości szkolnej ma ten fakt odnotować w diagnozie?
W tzw. zerówce nie jest realizowany obowiązek szkolny, tylko w oddziale przedszkolnym dzieci w wieku 6 lat realizują obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne, zgodnie z art. 31 ust. 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. W przypadku, gdy nieusprawiedliwione nieobecności w okresie jednego miesiąca wyniosą co najmniej 50% (nie uwzględnia się więc nieobecności usprawiedliwionych), należy poinformować o tym dyrektora publicznej szkoły podstawowej, w której obwodzie dziecko mieszka, który podejmuje czynności zmierzające do wyegzekwowania tego obowiązku - art. 42 ust. 2 pkt 1 w zw. z art. 33 ust. 2 i 3 PO.
Wzór informacji o gotowości szkolnej (MEN-I/74, załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków, Dz.U. z 2019 r., poz. 1700) nie zawiera daty rozpoczęcia diagnozy tylko rok szkolny, w którym została przeprowadzona oraz datę sporządzenia dokumentu i podpis nauczyciela.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Na jakim druku powinien być założony i prowadzony arkusz ocen ucznia, który przyszedł z innej szkoły do klasy czwartej w roku szkolnym 2019/2020?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szanowni Państwo uprzejmie proszę o podanie procedur oraz podstaw prawnych utworzenia od nowego roku szkolnego 2016/2017 kl. I gimnazjum o profilu sportowym z rozszerzonym językiem angielskim. Bardzo serdecznie dziękuję za pomoc.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W Zespole Ponadgimnazjalnym uczą się uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego i realizują naukę w trybie nauczania indywidualne - uczniowie biorą również udział w zajęciach rewalidacyjnych. Czy nauczyciele prowadzący zajęcia z tymi uczniami powinni otrzymywać dodatek za trudne warunki pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy osoba fizyczna, będąca organem prowadzącym przedszkole publiczne i pełniąca funkcję wicedyrektora ds. finansowych, może otrzymywać wynagrodzenie pokryte z dotacji?
W jaki sposób powinna być zatrudniona? Na podstawie umowy o pracę, czy zapisu w statucie?
Czy musi mieć badania lekarskie i prowadzić ewidencję czasu pracy, jeśli jest jednocześnie pracodawcą?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W przedszkolu zatrudniona jest nauczycielka od 15 lat na stanowisku nauczyciela wychowania przedszkolnego. Jest to nauczyciel dyplomowany posiadający umowę na czas nieokreślony. Nauczyciel ten doskonali swoje umiejętności i w chwili obecnej oprócz kwalifikacji z wychowania przedszkolnego posiada kwalifikacje z terapii pedagogicznej, kończy (VII-VIII) studia podyplomowe z logopedii oraz studia podyplomowe z pedagogiki specjalnej. Przez cały okres pracy nauczycielka ta zatrudniona była na pełen etat, jako nauczyciel wychowania przedszkolnego. W tym roku szkolnym 2022/2023 ma etat 22/25 (grupa dzieci 6-letnich) oraz 2 godziny terapii pedagogicznej. Ostatnio nauczycielka ta zadała mi pytanie, czy mogłaby od nowego roku szkolnego „zejść” całkowicie z pracy w grupie przedszkolnej i zostać w przedszkolu tylko pracownikiem „specjalistą” prowadzącym zajęcia z terapii pedagogicznej, logopedii i jako pedagog specjalny? Teraz ma etat 22/25 + 2 godziny z terapii pedagogicznej. Od września 2023r. miałaby: 6 godzin jako pedagog specjalny, 10 godzin, jako logopeda i 4 godziny terapii pedagogicznej, czyli ogółem etat 20/22. Z powyższego wynika, że od września zaszłaby potrzeba zmiany wymiaru etatu z 22/25 na 20/22. Czy jest możliwa taka zmiana, żeby nauczyciel zszedł całkowicie z grupy i został w przedszkolu nauczycielem specjalistą? Ta zmiana oczywiście nie wynika z mojej strony, to nauczyciel chce zmiany. Jeśli tak, to jak powinna wyglądać umowa od września z tą nauczycielką? I jak nazwać w umowie jej stanowisko pracy? I czy mogę jej dać umowę od września na czas nieokreślony? Czy nauczycielka będzie nadal podlegała pod Kartę Nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe