Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy regulamin i zmiany w ZFŚS muszą zatwierdzać związki zawodowe? Co w sytuacji, gdy dyrektor nie zgadza się z wnioskiem związków odnośnie zmian w wysokości dofinansowania poszczególnych grup? Dodam, że dyrektor prezentuje zdanie większości pracowników, a związkowcy dbają o bogatszych. Co należy zrobić?
Uzgodnienie (wypracowanie wspólnego stanowiska) przez pracodawcę i zakładową organizację związkową zrzeszającą co najmniej 10 pracowników lub międzyzakładową organizację związkową wymaga następujących kwestii: treści wprowadzanego po raz pierwszy regulaminu ZFŚS, zmiany regulaminu ZFŚS oraz rozpatrywania wniosków o przydzielenie świadczeń socjalnych konkretnym osobom i podjęcia decyzji o przyznaniu świadczenia albo odmowie (art. 27 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych, Dz. U. z 2014 r., poz. 167; art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych, Dz. U. z 2015 r., poz. 111). Brak osiągnięcia consensusu pracodawcy (np. dyrektora jednostki oświatowej) ze związkiem zawodowym skutkuje tym, że – w zależności od sytuacji dotyczącej braku osiągnięcia porozumienia - regulamin ZFŚS lub jego zmiana nie może wejść w życie i stanowić podstawy przydzielania świadczeń i wydatkowania środków ZFŚS (uzasadnienie wyroku SN z dnia 11 maja 1999 r., I PKN 664/98, OSNP 2000, nr 14, poz. 540) lub świadczenie konkretnej osobie nie może być przyznane albo jej wniosek negatywnie rozpatrzony. Głos pracodawcy, ani związku zawodowego we wskazanych sprawach nie jest przeważający z tym zastrzeżeniem, że ewentualnie u niektórych pracodawców mogą działać komisje socjalne decydujące w sprawach przydzielania świadczeń, w których może być różny rozkład głosów (np. brak wymogu jednomyślności).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Szanowni Państwo uprzejmie proszę o podanie procedur oraz podstaw prawnych utworzenia od nowego roku szkolnego 2016/2017 kl. I gimnazjum o profilu sportowym z rozszerzonym językiem angielskim. Bardzo serdecznie dziękuję za pomoc.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka 18.08.1998 r. przyniosła świadectwo ukończenia doskonalenia zawodowego nauczycieli - Kurs terapii pedagogicznej w wymiarze 120 godzin zajęć dydaktycznych podstawa prawna: rozporządzenie MEN z dnia 10.08.1992 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. Nr 63, poz. 317), czy na tej podstawie można nauczycielce dać zajęcia z terapii pedagogicznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kwalifikacje musi posiadać nauczyciel, który uczy przedmiotu wiedza o kulturze w szkole ponadginazjalnej. Czy może to być polonista lub historyk?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zatrudniam nauczyciela na umowę o pracę na czas określony(długotrwałe L-4) od 01 marca br. Czy mogę podpisać umowę do 22 czerwca(zakończenie zajęć dydaktycznych), czy terminem zakończenia umowy powinien być dzień 31 sierpnia 2011 roku)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dlaczego w ramowym planie nauczania za podstawę do wyliczenia godzin do dyspozycji dyrektora przyjęto 35 tygodni skoro rok szkolny wynosi 37 po odliczeniu wszystkich dni wolnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe