Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy szkoła może zorganizować dla uczniów spotkanie z posłem RP? Spotkanie będzie miało charakter edukacyjny.
Stosownie do art. 108 § 2 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1319) zabroniona jest agitacja wyborcza na terenie szkół wobec uczniów. Jest to ogólny zakaz prowadzenia wobec uczniów w szkole działań zmierzających do nakłaniania do głosowania na konkretną partię polityczną czy konkretnego kandydata. Z kolei przepis 108 § 3 Kodeksu wyborczego dookreśla, że za agitację wyborczą nie uznaje się prowadzonych przez szkołę zajęć z zakresu edukacji obywatelskiej polegającej na upowszechnianiu wśród uczniów wiedzy o prawach i obowiązkach obywateli, znaczeniu wyborów w funkcjonowaniu demokratycznego państwa prawnego oraz zasadach organizacji wyborów.
W świetle powyższych regulacji można uznać, że zorganizowanie w szkole spotkania z posłem jest dozwolone, o ile tematem spotkania będą kwestie związane z edukacją obywatelską. Ustawodawca wskazuje, że zajęcia związane z edukacją obywatelską mają być konkretnie poświęcone upowszechnianiu wśród uczniów wiedzy o prawach i obowiązkach obywateli (przykładowo mogą być omawiane konkretne przepisy Konstytucji RP), znaczeniu wyborów w funkcjonowaniu demokratycznego państwa prawnego (przykładowo poseł może wyjaśnić w jaki sposób są powoływani poszczególni przedstawiciele władzy ustawodawczej, wykonawczej lub sądowniczej) oraz o zasadach organizacji wyborów (zasadach formalnych, a nie przykładowo o kwestiach związanych z marketingiem politycznym).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W bieżącym roku szkolnym 2009/2010 uczeń klasy drugiej nie otrzyma promocji do klasy trzeciej. W przyszłym roku szkolnym 2010/2011 przydzielony zostanie do klasy drugiej, która realizuje nową podstawę programową. Co zrobić z drugim językiem obcym dla tego ucznia, który będzie się go uczył po raz pierwszy, a jego klasa już drugi rok? Co w przypadku np. wychowania do życia w rodzinie? Czy ten uczeń musi w jakiś sposób zaliczyć materiał z tego przedmiotu, którego część zrealizowana była w klasie pierwszej?
- Przygotowuję arkusz organizacyjny, nauczyciel (dyplomowany i chroniony przedstawiciel ZNP) ma kwalifikacje do nauczania j. angielskiego i sztuki (muzyka, plastyka). Czy możne odmówić przydziału nauczania muzyki, bo jak twierdzi nie czuje się dobrze w nauczaniu tego przedmiotu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka organizowane jest od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole. Czy dziecko uczęszczające do oddziału przedszkolnego (6-latek) w szkole , powinno mieć organizowane zajęcia tego typu? /podstawa prawna/
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór uchwały w sprawie dopuszczenia programów nauczania.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam serdecznie. Proszę odpowiedzieć mi na pytanie: czy dyrektor szkoły planując doskonalenie zawodowe nauczycieli i zbierając od nich potrzeby szkoleń, musi te potrzeby w formie papierowej przechowywać przez kilka lat? Jeżeli tak to przez ile ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe