Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy terapeuta może odmówić pracy z dzieckiem z innej szkoły? W szkole, w której jestem zatrudniona jest sala do zajęć integracji sensorycznej, pozostałe szkoły w naszym mieście nie mają takiej sali i nie prowadzą zajęć z IS. W związku z tym do naszej placówki na ww. zajęcia są przysyłane dzieci z innych placówek. Jak to wygląda od strony prawnej? Czy nie jest tak, że jeśli jestem zatrudniona w danej placówce to powinnam prowadzić zajęcia tylko z dziećmi uczęszczającymi do naszej szkoły? Czy mam prawo odmówić przyjęcia dziecka spoza mojej szkoły, a co jeśli dziecko ulegnie wypadkowi?
Z art. 127 ust. 9 i 10 ustawy z 14.12.2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm.) wynika, że jednostka oświatowa może organizować część zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, gdy uczęszcza ono do innej placówki, a więc taka współpraca szkół byłaby dopuszczalna. Natomiast gdyby dotyczyło to realizacji zajęć w ramach kształcenia specjalnego, nie ma wyraźnej podstawy prawnej do wskazanej organizacji zajęć, natomiast należałoby ją uznać za dopuszczalną za zgodą organu prowadzącego, wyrażoną poprzez akceptację arkusza organizacji szkoły z uwzględnieniem godzin dla uczniów z innych placówek zwłaszcza; ponadto zadanie organizacji tego typu zajęć może przewidywać statut szkoły (art. 98 ust. 1 pkt 6 i 7, art. 110 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm.). Polecenie nauczycielowi przez dyrektora prowadzenia zajęć dla uczniów spoza szkoły nakłada na organ prowadzący i dyrektora odpowiedzialność za te dzieci i zapewnienie im warunków bhp (art. 10 ust. 1 pkt 1, art. 68 ust. 1 pkt 3 i 6 PO), a nauczyciel ma obowiązek ich prowadzenia oraz realizacji zadań dydaktycznych, opiekuńczych i wychowawczych szkoły (art. 6 pkt 1, art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2018 r., poz. 967 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel pracujący w pełnym wymiarze godzin w oddziale przedszkolnym, ale mający jednocześnie (zgodnie z kwalifikacjami)w tej samej szkole sześć godzin j. angielskiego w klasach V - VI musi realizować godziny z art 42 KN ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest przepis, podstawa prawna, która określa czas jaki musi upłynąć od momentu ukończenia kursu z zarządzania oświatą do chwili przystąpienia do konkursu na dyrektora (np. kurs kończy się 10 marca, a konkurs jest 20 marca czy nie trzeba jakiś czas odczekać?
- Czy mogę zatrudnić w przedszkolu osobę z dyplomem ukończenia studiów pierwszego stopnia. Pani za rok kończy studia magisterskie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wskazanie wzorów dokumentów, które powinno złożyć stowarzyszenie prowadzące obecnie publiczną 6 letnią szkołę podstawową do JST, aby od września móc prowadzić 8- letnią Szkołę Podstawową.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Co zrobić z arkuszami ocen uczniów, którzy od nowego roku szkolnego będą uczniami zespołu szkół? Chodzi mi o uczniów klas I-V, którzy pozostają w szkole podstawowej oraz o uczniów klas I-II gimnazjum. Czy pozostają te same? Co z pieczątkami na nich?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe