Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Co zrobić z arkuszami ocen uczniów, którzy od nowego roku szkolnego będą uczniami zespołu szkół? Chodzi mi o uczniów klas I-V, którzy pozostają w szkole podstawowej oraz o uczniów klas I-II gimnazjum. Czy pozostają te same? Co z pieczątkami na nich?
Tak pozostają te same. Zespół szkół jest jedynie jednostką organizacyjną, a uczniowie uczęszczają do tej samej szkoły przyporządkowanej organizacyjnie do zespołu.
Na nowo zakładanych arkuszach powinna być pieczątka zespołu z nazwą szkoły - wg zasad opisanych w ramowych statutach. Statut szkoły powinien określać nowe zasady nazewnictwa oraz używania pieczęci, a także ew. odrębność rad pedagogicznych.
Ustawa o systemie oświaty z 7.09.1991 r. ze zm.
Art. 62. 1. Organ prowadzący szkoły różnych typów lub placówki może je połączyć w zespół. Połączenie nie narusza odrębności rad pedagogicznych, rad rodziców, rad szkół lub placówek i samorządów uczniowskich poszczególnych szkół lub placówek, o ile statut zespołu nie stanowi inaczej.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (ze zm.).
§ 1. 1. Statut publicznej szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży, zwanej dalej "szkołą", określa nazwę szkoły. Nazwa szkoły zawiera:
1) określenie "Szkoła Podstawowa", (...)
2) ustalony przez organ prowadzący numer porządkowy szkoły, wyrażony cyfrą arabską, jeżeli w danej miejscowości jest więcej niż jedna szkoła podstawowa,
3) imię szkoły, jeżeli imię takie nadano,
4) oznaczenie siedziby szkoły,
(...)
3. Nazwa szkoły wchodzącej w skład zespołu szkół składa się z nazwy zespołu i nazwy tej szkoły (...).
4. Szkole nadaje imię organ prowadzący na wniosek rady szkoły lub wspólny wniosek rady pedagogicznej, rady rodziców i samorządu uczniowskiego.
(...)
6. Nazwa szkoły jest używana w pełnym brzmieniu. Na pieczęciach może być używany skrót nazwy (...).
§ 17. 4. Tablice i pieczęcie szkoły wchodzącej w skład zespołu szkół zawierają nazwę zespołu i nazwę tej szkoły, z zastrzeżeniem ust. 4a.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie dotyczy wydłużenia etapu edukacyjnego uczniowi klasy II gimnazjum (w roku szkolnym 2012/2013).
Na podstawie jakiego rozporządzenia: rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 15, poz. 142, z późn. zm.4) czy Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania - w szkołach publicznych należy wydłużyć uczniowi etap edukacyjny o rok?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile, w myśl nowych przepisów, mają trwać zajęcia rewalidacyjne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak postąpić w sytuacji, w której matka nie chce przebadać dziecka w poradni psychologiczno-pedagogicznej, mimo tego iż wymaga pomocy specjalistycznej?. W ubiegłym roku była naszą uczennicą.Ze względy na trudności w nauce i to, że dziecko nie rozmawia postawiłam matce warunek ,że od 1 września ma dostarczyć orzeczenie lub opinię z ppp.,w przeciwnym przypadku nie przyjmę do szkoły w bieżącym roku szkolnym. Do dnia dzisiejszego matka nie skontaktowała się ze szkołą, lekceważy podstawowe obowiązki wobec szkoły Nadmieniam, iż jest to szkoła niepubliczna.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące odroczenia rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego. Rodzice ucznia w czerwcu 2020 r. otrzymali opinię w sprawie odroczenia rozpoczęcia obowiązku szkolnego. Matka dostarczyła opinię do przedszkola integracyjnego, do którego dziecko uczęszcza od 4. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności, ale nie dopełniła obowiązku złożenia wniosku o odroczenie w szkole. Szkoła poszukiwała ucznia, lecz przedszkole nie podało informacji o tym, że dziecko kontynuuje naukę w placówce. W styczniu 2021 r. dyrektor przedszkola skontaktował się ze szkołą, informując o posiadanej opinii. Zgodnie z prawem dyrektor szkoły może odroczyć realizację obowiązku szkolnego do 31 sierpnia w roku, w którym dziecko kończy 7 lat. Co można zrobić w przedstawionej sytuacji? Czy dyrektor szkoły powinien wydać decyzję o odroczeniu ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zatrudniamy osobę, na którą przez pierwszy rok pracy otrzymujemy refundację z PUP. Czy wynagrodzenie tej osoby możemy rozliczyć z dotacji, mimo że dostajemy refundację?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe