Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń branżowej szkoły I stopnia klasy wielozawodowej mający status ucznia młodocianego może być objęty indywidualnym nauczaniem?
Zgodnie z art. 127 ust. 2 ustawy z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r., poz. 1082 z późn. zm.) indywidualnym nauczaniem obejmuje się młodzież, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły.
Branżowa szkoła I stopnia jest zaliczania do szkół dla młodzieży, mimo że kształci także młodocianych pracowników.
W indywidualnym nauczaniu realizuje się wszystkie obowiązkowe zajęcia edukacyjne wynikające z ramowego planu nauczania danego typu i rodzaju szkoły, dostosowane do potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia.
Na podstawie § 7 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz. U. z 2017 r., poz. 1616 z późn. zm.) w przypadku ucznia branżowej szkoły I stopnia dyrektor szkoły określa sposób realizacji zajęć prowadzonych w ramach praktycznej nauki zawodu.
Tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania realizowanych z uczniem wynosi dla uczniów szkół ponadpodstawowych – od 12 do 16 godzin.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W styczniu rodzic dziecka niepełnosprawnego zwrócił się do dyrektora z prośbą o wydłużenie etapu edukacyjnego w kl. II SP. Rada pedagogiczna uchwałą podjęła decyzję o wydłużeniu etapu. W dniu zakończenia obowiązkowych zajęć lekcyjnych ten sam rodzic poprosił o wydanie świadectwa szkolnego z promocją do kl. III. Czy istnieje jakakolwiek prawna możliwość, aby jednak dziecko klasyfikować i promować pomimo podjętej uchwały. Jakie warunki należy spełnić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole podstawowej, w której jest oddział przedszkolny powinno sie prowadzić oddzielną księgię ewidencji dzieci dla oddziału przedszkolnego i oddzielą księgę ewidencji dzieci dla szkoły podstawowej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest wymagana dodatkowa dokumentacja zajęć dla dziecka ze stwierdzonym niedosłuchem z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego? Czy nauczyciel wychowania przedszkolnego może prowadzić takie zajęcia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest podstawa prawna do zatwierdzenia regulaminu rekrutacji do przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole i klasy pierwszej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest procedura zmiany kategorii przedszkola z ogólnodostępnego na terapeutyczne? Czy są limity jeśli chodzi o liczebność dzieci z autyzmem na jedną grupę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe