Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń klasy III, który ma 90% nieobecności w szkole w ciągu roku szkolnego może być nieklasyfikowany do klasy IV? Proszę o wyjaśnienie i podanie podstawy prawnej.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.)
§ 11. 1. Klasyfikacja śródroczna polega na okresowym podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania, i zachowania ucznia oraz ustaleniu - według skali określonej w statucie szkoły - śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.
(...)
4. Klasyfikacja roczna w klasach I-III szkoły podstawowej polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych z zajęć edukacyjnych i zachowania ucznia w danym roku szkolnym oraz ustaleniu jednej rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych i rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, zgodnie z § 13 ust. 3 i § 15 ust. 4.
(...)
§ 17. 1. Uczeń może nie być klasyfikowany z jednego, kilku albo wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia śródrocznej lub rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na zajęciach edukacyjnych przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania.
Uczeń kl. 3 szkoły podstawowej także podlega klasyfikacji polegającej na podsumowaniu jego osiągnięć. Jeśli nie ma zatem możliwości klasyfikowania z powodu absencji wynoszącej powyżej 50%, uczeń nie jest klasyfikowany na podstawie § 17.
Jednak należy przy tym zwrócić uwagę na fakt, że główną przyczyną nieklasyfikowania jest brak ocen (z powodu absencji).
Zadaniem szkoły jest stworzenie dziecku szansy nadrobienia braków oraz przystąpienia do egzaminu klasyfikacyjnego. Szkoła powinna wyczerpać wszystkie możliwości w dążeniu do tego, by pomóc uczniowi, który z powodu choroby (lub z innych obiektywnych przyczyn) nie uczęszczał do szkoły, zwłaszcza, że chodzi o dziecko z kl. 1-3 szkoły podstawowej, czyli o ucznia, który sam nie poradzi sobie z trudnościami.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nie jest to odpowiedź na moje pytanie. Przywołany przepis znam, nie pytałam o sprzedaż soli, a o to czy można ją postawić na stolikach w stołówce szkolnej. Pytanie brzmiało: "Czy można to zrobić? A jeśli nie, z jakich przepisów wynika ograniczenie uczniom dostępu do soli?"
Ponownie proszę o pilną odpowiedź na pytanie: Czy można postawić sól uczniom na stolikach w stołówce szkolnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Przedszkole niepubliczne. W jednej grupie przedszkolnej jest dwoje wychowanków z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego- diagnoza Autyzm w tym zespół aspergera. Zalecenia z orzeczenia to zapewnienie w procesie dydaktyczno-wychowawczym udziału nauczyciela posiadającego kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej lub pomocy nauczyciela. Z racji problemów kadrowych chciałabym zatrudnić do każdego z dziecka osobno pomoc nauczyciela, czyli każde z dzieci miało by indywidualną pomoc. Czy mogę tak postąpić? Czy są przepisy prawa, które uniemożliwiają takie praktyki? Czy podczas rozliczenia dotacji specjalnej gmina będzie mogła podważyć zatrudnienie na pełen etat do każdego z dziecka?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaką ocenę należy wpisać przy ocenie pracy nauczyciela? Nadal obowiązuje skala: wyróżniająca, dobra, negatywna? Czy pozytywna i negatywna? Proszę też o podstawę prawną
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pracuję w zespole szkolno-przedszkolnym. Teraz doszły oddziały gimnazjalne. Czy przy tworzeniu wspólnego statutu możemy oddzielić ponownie przedszkole i stworzyć taki dokument, aby rada pedagogiczna przedszkola nie musiała się spotykać z całym gronem szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przedszkolu niepublicznym pensja dyrektorska może zostać wliczona w dotację na ucznia niepełnosprawnego z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe