Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczennica klasy III gimnazjum, która w tym roku szkolnym uzyskała orzeczenie o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim -wcześniej w I i II klasie była to opinia o dostosowaniu wymagań może być zwolniona z nauki drugiego obowiązkowego języka obcego? Do tej pory uczyła się dwóch języków obcych. Proszę o wykładnię prawną.
Podstawą prawną jest rozporzadzenie MEN z dnia 28 marca 2017r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2017r. poz. 703). Wspomnianej uczennicy nie trzeba zwalniać z nauki drugiego języka obcego nowożytnego – to następuje automatycznie z chwilą dostarczenia do szkoły wspomnianego orzeczenia. Albowiem uczniowie z niepełnosprawnoscia intelektualną w stopniu lekkim uczą się tylko jednego języka obcego nowożytnego. Jeśli taki uczeń uczęszcza do oddziału ogólnodostępnego lub integracyjnego, obowiązuje go ta sama zasada, jak w przypadku ucznia z tym rodzajem niepełnosprawności w oddziale specjalnym. Obowiązany jest więc uczyć się jednego języka obcego nowożytnego w wymiarze określonym dla danego etapu edukacyjnego. Jednak istnieje możliwość, by na wniosek rodziców uczennica kontynuowała lekcje z drugiego języka obcego, ale bez oceniania i klasyfikowania.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o informację, czy uzyskanie od rodziców zgody na nieodpłatną, wyłączną i nieograniczoną czasowo i terytorialnie
licencję na publikację w wydawnictwach drukowanych, na wystawach oraz w Internecie prac autorstwa ich dziecka (jako wytworu pracy na zajęciach lub zgłoszenia do konkursu) oraz wyrażenie przez nich zgody na przetwarzanie i publiczne podanie danych osobowych (imię i nazwisko, szkoła i wiek) w celach związanych z wystawami, konkursami, jest wystarczające? Czy wystarczy taka ogólna zgoda, aby każdorazowo nie trzeba było mnożyć papierów? Czy szkoła po uzyskaniu takiej zgody może sprzedawać wytwory prac uczniów np. na kiermaszu, czy należałoby w takiej zgodzie zawrzeć jakąś dodatkową klauzulę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przypadku wcześniejszego skończenia zajęć np.jeśli n-l jest na zwolnieniu, uczniowie mogą wcześniej iść do domu, czy powinni zostać na świetlicy. Czy należy dać rodzicom do podpisu zgody, jeśli chodzi o takie przypadki?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje podstawa prawna ściśle regulująca jak długa powinna być jednostka lekcyjna na Kwalifikacyjnych Kursach Zawodowych jeśli chodzi o nauczanie przedmiotów w kształceniu zawodowym praktycznym? Wiem, że jeden z dyrektorów w moim mieście podjął decyzję, by takie zajęcia w jego szkole trwały 45 minut (versus 55 minut do niedawna). Mnie by bardzo było na rękę także wprowadzić taką długość lecz boję się, że ktoś kiedyś zarzuci mi zaniedbania.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy V szkoły podstawowej realizuje nauczanie indywidualne w domu. Od początku II semestru bardzo często nie pracuje na lekcjach, często nie przychodzi na zajęcia, zamyka się w pokoju, nie nawiązuje kontaktu z nauczycielami. Rozmowy przeprowadzone z ojcem nie wpłynęły na postawę ucznia. Jakie kroki powinna podjąć szkoła? Czy ucznia można nie promować do następnej klasy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy szkołą niepubliczną o uprawnieniach publicznej. Szkoła zatrudnia kadrową/księgową. Czy można z dotacji sfinansować szkolenie dla tej pani dot. tematyki kadr i księgowości? np.szkolenie dot. zmian w ewidencji czasu pracy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe