Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy istnieje podstawa prawna ściśle regulująca jak długa powinna być jednostka lekcyjna na Kwalifikacyjnych Kursach Zawodowych jeśli chodzi o nauczanie przedmiotów w kształceniu zawodowym praktycznym? Wiem, że jeden z dyrektorów w moim mieście podjął decyzję, by takie zajęcia w jego szkole trwały 45 minut (versus 55 minut do niedawna). Mnie by bardzo było na rękę także wprowadzić taką długość lecz boję się, że ktoś kiedyś zarzuci mi zaniedbania.
Czas trwania „godziny” zajęć praktycznych w minutach na kwalifikacyjnym kursie zawodowym określa program nauczania dopuszczony do użytku dla danego zawodu w konkretnej placówce (§ 22 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, Dz. U. z 2012 r., poz. 622; § 4 ust. 6 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie praktycznej nauki zawodu, Dz. U. z 2010 r. Nr 244, poz. 1626). Skrócenie czasu trwania tych zajęć z 55 do 45 minut wymaga zmiany lub wprowadzenia nowego programu nauczania w danej placówce.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Placówka niepubliczna (ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy) planuje budowę nowego obiektu. Proszę o podpowiedź czy istnieją przepisy oświatowe regulujące kwestie wymagań budowlanych, np. minimalny metraż przypadający na jednego ucznia, wielkość gabinetu logopedy, pedagoga? Oczywiście oprócz wymagań ppoż., sanitarnych.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy kierownik wycieczki przedszkolnej, aby w ogóle mógł być kierownikiem musi ukończyć specjalistyczne szkolenie/kurs na kierownika wycieczek? W moim przedszkolu nauczyciele nie mają ukończonego takiego szkolenia. Mają tylko kursy wychowawców kolonijnych. Czy to znaczy, że dzieci z przedszkola nie mogą jeździć na wycieczki, ponieważ nikt z nauczycieli nie może zostać kierownikiem wycieczki? Dyrektor Przedszkola.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Prowadzę Terapeutyczny Punkt Przedszkolny (niepubliczny) i mam kilka pytań.
1. Mam wątpliwości, jeśli chodzi o wpisywanie tygodniowego wymiaru zajęć dla nauczycieli w SIO. Jeżeli np. nauczyciel logopeda zatrudniony jest na umowę o pracę wg. KP na 30h, w ramach tygodniowego wymiaru zajęć prowadzi 10,5h rewalidacji, 8h WWR, 10h w ramach PPP, a pozostały czas poświęca na współpracę z rodzicami, innymi specjalistami, wypełnianie dokumentów itp. Co wówczas wpisujemy w „tygodniowym wymiarze czasu pracy”? Czy chodzi tutaj tylko o realny czas pracy z dzieckiem, czyli w tym przypadku: 28,5h? Natomiast 1,5h nie wpisujemy? Czy również to uwzględniamy, wpisując jako „obowiązki nauczyciela logopedy”? Jaki w takiej sytuacji wpisujemy „tygodniowy wymiar pracy” oraz „pensum”?
2. Podobne zapytanie dotyczy nauczyciela wychowania przedszkolnego, który zatrudniony jest na cały etat (40h) z czego 37,5h spędza na opiece i zajęciach z dziećmi, 1h zajęć w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, natomiast 1,5h to czas w którym nie sprawuje opieki nad dziećmi – spędza go na wykonywaniu innych obowiązków, np. sprzątanie sali, rozmowa z rodzicem itp. Jaki wówczas wpisać tygodniowy wymiar zajęć oraz „pensum”?
3. Czy jeżeli nauczyciel w mojej placówce zajmuje stanowisko nauczyciela w grupie przedszkolnej i takie ma też kwalifikacje, ale oprócz tego ma również kwalifikacje do bycia np. terapeutą zajęciowym, to czy muszę wykazywać w SIO jego pozostałe kwalifikacje, nawet jeżeli nie realizuje tych kwalifikacji w mojej placówce?
Inne Przeczytaj odpowiedź - Czy dyrektor szkoły, chcąc podjąć dodatkowe zatrudnienie (prowadzenie zajęć na uczelni wyższej - umowa o pracę na czas określony) musi wystąpić o zgodę do prezydenta miasta?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy art.63 ust.1 i 2 Karty Nauczyciela ma zastosowanie dla nauczycieli niepublicznych przedszkoli i szkół?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe