Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy urzędnik organu prowadzącego może skontrolować akta osobowe pracowników przedszkola, dokładniej: "prawidłowość prowadzenia akt"(zakres kontroli). Upoważnienie do przeprowadzenia kontroli wydał Wiceprezydent, który zajmuje się m.in. sprawami oświaty.
Zgodnie z art. 34a ustawy o systemie oświaty, organ prowadzący szkołę lub placówkę sprawuje nadzór nad jej działalnością w zakresie spraw finansowych i administracyjnych, z uwzględnieniem odrębnych przepisów. W tym zakresie nadzorowi podlega w szczególności:
1) prawidłowość dysponowania przyznanymi szkole lub placówce środkami budżetowymi oraz pozyskanymi przez szkołę lub placówkę środkami pochodzącymi z innych źródeł, a także gospodarowania mieniem;
2) przestrzeganie obowiązujących przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników i uczniów;
3) przestrzeganie przepisów dotyczących organizacji pracy szkoły i placówki.
Osoby kontrolujące mają prawo:
1) wstępu do szkół i placówek;
2) wglądu do prowadzonej przez szkołę lub placówkę dokumentacji dotyczącej przebiegu nauczania, wychowania i opieki oraz organizacji pracy.
Mogą też wydawać dyrektorom szkół i placówek doraźne zalecenia oraz zgłaszać uwagi i wnioski wynikające z przeprowadzonych czynności.
Wymienione punkty dot. zakresu kontroli nie stanowią katalogu zamkniętego, o czym świadczy sformułowanie "w szczególności". Wynika z tego, że w sprawach administracyjnych, w tym w sprawie prawidłowego prowadzenia dokumentacji, również może zostać przeprowadzona kontrola. W upoważnieniu czy też w piśmie przewodnim powinna być umieszczona podstawa prawna przeprowadzanej kontroli.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel, który rozpoczął swoją pierwszą pracę w roku 01.09.1979 r. i pracował do 31.08. 1980 r., został przeniesiony do innej szkoły z dniem 01.09.1980 r. i pracował tam do 31.09.1982 r. 01.09.1982 r. ponownie został przeniesiony do kolejnej placówki. Nauczyciel ten w chwili obecnej złożył podanie o rozwiązanie umowy o pracę w związku z przejściem na emeryturę, ale obecna szkoła nie posiada świadectw pracy, ponieważ nauczyciel ten był za każdym razem przenoszony. Czy obecny pracodawca może wystawić świadectwo pracy zbiorcze na podstawie wystawionych przez poprzednie szkoły RP7?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Będąc w czasie ferii zimowych na zwolnieniu lekarskim czy przysługuje mi urlop uzupełniający? Jeśli tak to kiedy mogę go odebrać - do końca roku szkolnego? Czy roku kalendarzowego?
- Nauczyciel jest zatrudniony w oddziale "o". Jego pensum wynosi 22/22. Prowadzi również terapie pedagogiczną w wymiarze 2 godziny tygodniowo. Czy godziny z terapii można przydzielić w ramach nadgodzin? Ile wynosi jego pensum 2/22 czy 2/20, tak jak jest w uchwale Rady Miejskiej?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Do 31 sierpnia 2012r. pełniłm funkcję dyrektora szkoły podstawowej. W lutym 2012 r. podjęto uchwałę o likwidacji szkoły. W okresie wakacji wykonywałam czynności związane z jej likwidacją. W związku z tym nie wykorzystałam do końca przysługującego mi urlopu wypoczynkowego (placówka feryjna). W okresie wakacji wykorzystałam urlop na początku lipca-10 dni i w sierpniu tez 10 dni. Od 01.09.2012 r. zostałam przeniesiona na podst.art.18 KN do innej placówki (w tej samej gminie) na stanowisko n-la grupy dzieci 5-lenich. Moje pytanie dotyczy tego -czy przysługuje mi wykorzystanie bądź ekwiwalent za zaległy urlop wypoczynkowy za 2012 r.?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nawiązanie stosunku pracy z nauczycielem w wymiarze większym niż 1 etat. Zwracam się z prośbą o opinię w następującej sprawie: W bieżącym roku szkolnym zatrudniliśmy nauczycielkę w wymiarze 18/18 – nauczyciel matematyki oraz 8/18 – nauczyciel fizyki. Obie umowy zawarto na czas określony do 31.08.2018 r. Do obu umów nauczycielka otrzymuje dodatek motywacyjny. W związku z tym, że nauczycielka – stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany, nie posiadała kwalifikacji do nauczania fizyki (była w trakcie studiów), nawiązanie stosunku pracy nastąpiło po otrzymaniu zgody Kuratora Oświaty, z zastrzeżeniem, iż w takim przypadku nie stosuje się przepisów rozdziału 3a Karty Nauczyciela (awans zawodowy) – zatem dla celów płacowych nauczycielka została potraktowana jako nauczyciel stażysta (umowa na fizykę). Obecnie sytuacja się zmieniła. Nauczycielka w dniu dzisiejszym (05.03.2018 r.) dostarczyła dyplom ukończenia studiów podyplomowych (dyplom z dnia 28.02.2018 r.) w zakresie fizyki z astronomią. W świetle tej zmiany nie może być już zatrudniona jako nauczyciel stażysta. Serdecznie proszę o opinię jak należy w tej sytuacji postąpić. Czy możliwym jest dalsze zatrudnianie nauczycielki w wymiarze większym niż jeden etat. Czy należy sporządzić porozumienie zmieniające względem umowy na nauczyciela fizyki zmieniając stawkę płacy z nauczyciela stażysty na nauczyciela mianowanego, a jeśli tak, to z jaką datą i od kiedy zastosować wyższą stawkę? W tej chwili w placówce uległa także zmiana ilości godzin fizyki - łącznie wzrost o 3 godz. dydaktyczne (nauczanie indywidualne). Gdyby uwzględnić powyższe w porozumieniu zmieniającym, nauczycielka byłaby zatrudniona łącznie na 29/18 etatu (18/18 matematyka, 11/18 fizyka) – czy to dopuszczalne? Bardzo proszę o informację jak tę sprawę prawidłowo rozwiązać w świetle obowiązujących przepisów.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe