Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w ORW (ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym umożliwiającym dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, a także dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną z niepełnosprawnościami sprzężonymi) obowiązują ramowe plany nauczania według rozporządzenia MEN w sprawie ramowych planów nauczania?
§ 1 rozporządzenia MEN z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół ( Dz.U z 31 marca 2017 r. poz. 703) wskazuje wyraźnie, jakich szkół te plany dotyczą. Nie ma w tym wykazie szkół ani placówek zajmujących się dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie w stopniu głębokim. Tych uczniów nie obowiązują ramowe plany nauczania gdyż – zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim - spełniają obowiązek szkolny i obowiązek nauki poprzez zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze.
Natomiast w przypadku uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną, gdzie jedna z tych niepełnosprawności jest niepełnosprawnością intelektualną – ważny jest stopień tej niepełnosprawności określony w orzeczeniu. Jeżeli są to uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym – to obowiązuje wtedy:
- Załącznik nr 2 do w/w rozporządzenia – dla szkoły podstawowej specjalnej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym.
- Załącznik nr 9 do w/w rozporządzenia - dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak postąpić z uczniem, który nie otrzymał promocji do kl. II gimnazjum i obecnie uczęszcza do klasy VII szkoły podstawowej? Czy zakładamy nowy arkusz? Jeśli tak to co zrobić z arkuszem z gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o poradę dotyczącą kontroli realizacji rocznego obowiązku przedszkszkolnego. W wykazie z Urzędu Miasta figuruje dziecko zameldowane w naszym obwodzie. Z uzyskanych przez szkołę informacji wynika, że matka z dzieckiem nie zamieszkuje w tym miejscu. Ojciec nie odebrał pisma poleconego z prośbą o wskazanie miejsca pobytu dziecka. Nie otworzył też drzwi Pani pedagog, która osobiście udała się pod wskazany adres. Jak powinien postąpić teraz dyrektor? Czy pod wskazany adres należy wysłać upomnienie w sprawie wykonania obowiązku zapewnienia dziecku regularnego uczęszczania na zajęcia przedszkolne/szkolne, potem wniosek o wszczęcie postępowania egzekucyjnego z tytułem wykonawczym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam w szkole ucznia realizującego obowiązek nauki w klasie IV w formie nauczania domowego i związane z tym problemy z dokumentacją. Czyli jak wypełnić świadectwo? Uczeń zalicza w formie egzaminu klasyfikacyjnego tylko podstawowe przedmioty realizowane w klasie IV, nie ma oceny zachowania. Co pisać w miejscu przeznaczonym na świadectwie na ocenę (kreskę, nieklasyfikowany), czy zrobić w uwagach wpis o nauczaniu domowym? Nie jestem też pewna, czy takiego ucznia wpisuje się do dziennika. Wiem, że może dostać świadectwo z paskiem, bo to znalazłam w rozporządzeniu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń, który jest w trzeciej klasie gimnazjum i posiada orzeczenie o niepełnosprawności sprzężonej może zostać przyjęty do Branżowej Szkoły I stopnia? Uczeń nie będzie przystępował do egzaminu gimnazjalnego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak zgodnie z nowymi przepisami powinna być zapisana w statucie nazwa szkoły filialnej organizacyjnie podporządkowanej szkole podstawowej? Szkoła Podstawowa w ...... Szkoła Filialna w ....., czy Szkoła Filialna w ......Szkoła Podstawowa w .......?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe