Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w ORW (ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym umożliwiającym dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, a także dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną z niepełnosprawnościami sprzężonymi) obowiązują ramowe plany nauczania według rozporządzenia MEN w sprawie ramowych planów nauczania?
§ 1 rozporządzenia MEN z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół ( Dz.U z 31 marca 2017 r. poz. 703) wskazuje wyraźnie, jakich szkół te plany dotyczą. Nie ma w tym wykazie szkół ani placówek zajmujących się dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie w stopniu głębokim. Tych uczniów nie obowiązują ramowe plany nauczania gdyż – zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim - spełniają obowiązek szkolny i obowiązek nauki poprzez zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze.
Natomiast w przypadku uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną, gdzie jedna z tych niepełnosprawności jest niepełnosprawnością intelektualną – ważny jest stopień tej niepełnosprawności określony w orzeczeniu. Jeżeli są to uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym – to obowiązuje wtedy:
- Załącznik nr 2 do w/w rozporządzenia – dla szkoły podstawowej specjalnej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym.
- Załącznik nr 9 do w/w rozporządzenia - dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Wprowadziliśmy dziennik elektroniczny. Czy można zróżnicować wagę ocen?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole podstawowej troje uczniów ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (niepełnosprawne ruchowo, w tym z afazją). Czy mogę wypełnić wniosek o udzielenie dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe, dostosowane do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w 2020 r.? We wniosku nie ma wymienionej niepełnosprawności ruchowej, w tym afazje.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1.Czy nauczyciel realizuje zajęcia pozalekcyjne, które ma z gdd, będąc opiekunem na turnieju szachowym (7 dni)?
Nauczyciel maił pod opieką 3 dzieci ze swojej szkoły. N-l twierdzi, że zawsze tak robił i poprzedni dyrektor mu na to pozwalał. Zajęcia te wpisał do dziennika zajęć pozalekcyjnych i podał, że codziennie prowadził zajęcia z 8 dzieci.
2. Czy nauczyciel może realizować zajęcia z KN (karciane) w sobotę? Nauczyciel uzyskał moją zgodę na ustną prośbę o możliwość zorganizowania turnieju szachowego (104 osoby, z tego z naszej szkoły 36), ale wprowadził mnie w błąd twierdząć, że turniej organizuje Klub sportowy. Zajęcia wpisał sobie do dziennika (8 godzin, 36 dzieci). Co powinnam zrobić? Pisemną informację, że turniej szachowy zorganizował on (nie Klub czy SP) otrzymałam tydzień po turnieju. Wie, że za pracę w dzień wolny n-l powinien otrzymać dzień wolny, ale on mnie wprowadził w błąd.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy godziny nauczania języka obcego w grupie 5 - latków w przedszkolu wchodzą do podstawy programowej w ramach tych 25 godzin, czy będzie to 26 godzin do realizacji dla przedszkolaka? Jakie pensum będzie miał nauczyciel w tej grupie, gdy języka będzie uczył ktoś inny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy którakolwiek forma wyjścia/wyjazdu poza szkołę zwalnia z obowiązku dokumentacji wycieczkowej (np. wyjście na lekcji nad pobliską rzekę w celu topienia marzanny, wyjście z księdzem katechetą na lekcji religii do kościoła, itp.)? Jeśli jeden nauczyciel wyjeżdża z jednym uczniem na konkurs, rozumiem, że obowiązuje dokumentacja wycieczkowa, ale kto jest kierownikiem a kto opiekunem? Czy kierownik wyjazdu musi rzeczywiście wyjeżdżać z dziećmi, jeśli sprawy organizacyjne nałożone na kierownika zostały załatwione przed wyjazdem, w szkole? Czy uczniowie muszą poświadczyć własnoręcznym podpisem zapoznanie się z regulaminem wycieczki/wyjazdu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe