Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w przypadku rozwiązania zespołu szkół i utworzenia szkoły podstawowej i gimnazjum jako odrębnych jednostek, gmina ponownie podejmuje uchwałę w sprawie nadania statutu szkołom?
Ustawa o systemie oświaty:
Art. 62. 1. Organ prowadzący szkoły różnych typów lub placówki może je połączyć w zespół. Połączenie nie narusza odrębności rad pedagogicznych, rad rodziców, rad szkół lub placówek i samorządów uczniowskich poszczególnych szkół lub placówek, o ile statut zespołu nie stanowi inaczej.
2. Dyrektor zespołu jest dyrektorem szkoły lub placówki w rozumieniu ustawy.
3. Utworzenie zespołu następuje w trybie art. 58, z tym że akt założycielski wymaga zaopiniowania przez rady pedagogiczne.
4. W zakresie uregulowanym odmiennie w statucie zespołu tracą moc postanowienia zawarte w statutach połączonych szkół lub placówek.
5. Organ prowadzący zespół szkół lub placówek albo szkół i placówek może wyłączyć z zespołu niektóre szkoły lub placówki, włączyć do zespołu inne szkoły lub placówki, a także może rozwiązać zespół. W przypadku wyłączenia szkół lub placówek z zespołu oraz rozwiązania zespołu przepisów art. 58 i 59 nie stosuje się.
art. 58 ust. 6. Organ lub osoba, o których mowa w art. 5 ust. 2, zakładająca szkołę lub placówkę podpisuje akt założycielski oraz nadaje pierwszy statut.
Tworząc zespół szkół organ prowadzący nadaje mu statut. Wchodzące w skład zespołu szkoły zachowują jednak swoje dotychczasowe statuty. Jedynie w przypadku, gdy pewne sprawy są uregulowane inaczej w statucie danej szkoły a statucie zespołu - stosuje się przepisy statutu zespołu. Zgodnie z art. 62 ust. 5, w przypadku rozwiązania zespołu, nie stosuje się przepisów art. 58, czyli nie nadaje się pierwszego statutu szkole. Szkoła bowiem cały czas funkcjonuje, nie została zlikwidowana, nie jest też na nowo zakładana.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy § 20 ust.6 rozporządzenia z dnia 9 sierpnia 2017 r w sprawie zasad organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej dotyczy uczniów gimnazjum w szkole podstawowej / od 1.09.staliśmy się szkołą podstawową z klasami dotychczasowego gimnazjum/. Czy w naszym przypadku, zajęcia z pomocy w gimnazjum dla nauczycieli są płatne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń LO w klasie trzeciej w I semestrze miał dodatkową godzinę fizyki. W klasyfikacji śródrocznej otrzymał ocenę niedostateczną. W związku z tym ocena roczna i końcowa (na świadectwie) będzie oceną niedostateczną. Uczeń złożył deklarację maturalną. Czy ten uczeń może zdawać egzamin poprawkowy zgodnie z rozporządzeniem wyłącznie w ostatnim tygodniu sierpnia a w związku z tym nie może przystąpić do matury, czy istnieje jakieś wyjście z sytuacji,np. wcześniejszy termin egzaminu poprawkowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czu uczeń musi obowiąkowo uczęszczać na religię lub etykę albo obywda przedmioty. Czy może całkowicie z nich zrezygnować?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie wzoru arkusza ocen, jaki należy założyć uczniowi klasy: II, III, V i VI w roku szkolnym 2019/2020 w przypadku przyjęcia ucznia z innej szkoły.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy niepubliczny ośrodek rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczy może realizować nauczanie indywidualne dla wychowanka niepełnosprawnego w stopniu umiarkowanym ze sprzężeniem – autyzm? Wychowanek ten realizuje obowiązek szkolny na podstawie zgody dyrektora szkoły macierzystej na realizację obowiązku szkolnego poza szkołą w OREW w grupie I etapu edukacyjnego na poziomie II klasy szkoły podstawowej. Z uwagi na stan zdrowia otrzymał orzeczenie do kształcenia specjalnego w trakcie trwania roku szkolnego, w tym przypadku w miesiącu maj 2022 do końca roku szkolnego 2021/2022.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe