Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w publicznym Ośrodku Rewalidacyjno - Wychowawczym mogę organizować zajęcia z podstawy programowej i ramowych planów nauczania dla szkoły Przysposabiającej do Pracy wychowankom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami, którzy ukończyli szkołę podstawową? Czy JST musi oddzielnie taką szkolę założyć przy ośrodku lub zaspole szkoł?
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie publicznych placówek oświatowo-wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych, ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych oraz placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania (Dz. U. 2017, poz. 1066), § 51. 1. Ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy zapewnia wychowankom, o których mowa w § 50 ust. 2 pkt 1, udział w zajęciach:
1) rewalidacyjno-wychowawczych, prowadzonych indywidualnie lub w zespołach;
2) terapeutycznych i usprawniających ruchowo, dostosowanych do potrzeb wychowanków;
3) rekreacyjnych.
2. Ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy zapewnia wychowankom, o których mowa w § 50 ust. 2 pkt 2:
1) rozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, możliwości psychofizycznych i zainteresowań wychowanków;
2) udział w zajęciach:
a) umożliwiających nabywanie umiejętności życiowych i społecznych ułatwiających prawidłowe funkcjonowanie w środowisku rodzinnym i społecznym:
– rewalidacyjnych,
– profilaktyczno-wychowawczych,
– innych o charakterze terapeutycznym,
b) sportowych, turystycznych, rekreacyjnych i kulturalno-oświatowych, z uwzględnieniem możliwości psychofizycznych wychowanków,
c) rozwijających zainteresowania;
3) realizację odpowiednio podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Tym samym nie ma możliwości, z uwagi na brzmienie § 50 ust. 2 pkt 3 ww. Rozporządzenia, aby realizować ramowe plany nauczania dla szkoły Przysposabiającej do Pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Ile godzin wychowania fizycznego powinno być realizowane w klasie I, II i III edukacji wczesnoszkolnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dziecko w wieku 9 lat (klasa III) uczęszcza do szkoły podstawowej. Posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (niedostosowanie społeczne). Matka dziecka uważa, że orzeczenie nie jest realizowane przez nauczycieli. Czy dziecko może realizować zalecenia orzeczenia w innej placówce, np. poradni psychologiczno - pedagogicznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy osoba prowadząca niepubliczne przedszkole, pełniąca funkcje dyrektora i pobierająca wynagrodzenie z tego tytułu powinna podpisać jakąś stosowną umowę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o przykład ramowego rozkładu dnia w oddziale przedszkolnym zgodnego ze zmienionymi przepisami prawa dot. nauczania religii.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Wobec uczenia, który dopuścił się cyberprzemocy, szkoła zastosowała procedury cyberprzemocy, agresji. W ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej zaproponowano rodzicom kontrakt współpracy, prosząc o ewentualne uwagi i propozycje. Rodzic uważa, że nie ma podstaw zawierania kontraktu, wystosował pismo dotyczące „wezwania do zaniechania naruszeń dóbr osobistych, udostępnianie danych osobowych”. Rodzic uważa, że „w sposób bezprawny dyrektor narusza dobra osobiste rodziny i dziecka”. Jest to roszczeniowy rodzic i odmawia współpracy. Rodzic już składał skargę do KO (zbadano sprawę, nie wydano zaleceń, dyrektor działał prawidłowo). Teraz matka straszy dyrektora odpowiedzialnością cywilną i karną oraz zadośćuczynieniem za wyrządzaną krzywdę. Jak mam postępować? Proszę o podstawę prawą.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe