Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w ramowym rozkładzie dnia w oddziale przedszkolnym na zajęcia dydaktyczne ma być 60 min czy można rozpisać 2 razy po 30 min?
Zgodnie z § 9 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli, Dz.U. z 2017 r., poz. 649 godzina prowadzonych przez nauczyciela zajęć nauczania, wychowania i opieki w przedszkolu trwa 60 minut, zaś czas prowadzonych w przedszkolu zajęć powinien być dostosowany do możliwości rozwojowych dzieci, z tym że czas prowadzonych w przedszkolu zajęć religii, zajęć z języka mniejszości narodowej, języka mniejszości etnicznej lub języka regionalnego i zajęć rewalidacyjnych powinien wynosić z dziećmi w wieku 3-4 lat - około 15 minut; z dziećmi w wieku 5-6 lat - około 30 minut. Jeśli w ramowym rozkładzie dnia zajęcia dydaktyczne mają trwać aż 60 minut i jest to zgodne z możliwościami dzieci, realizowana jest jedna godzina zajęć. Jeśli natomiast z 60 minut część wynosząca 30 minut (zgodnie z możliwościami dzieci) ma być przeznaczona na dydaktykę, a reszta na inne aktywnowści, zajęcia 2 x 30 minut obejmują 2 godziny zajęć przedszkolnych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy przeprowadzona całościowa ewaluacja zewnętrzna (spełnienie 12 wymagań od A do B) zwalnia z konieczności przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej, czy jednak trzeba ją przeprowadzić ? A jeśli tak to co zrobić kiedy w wymaganiach przyjętych do ewaluacji wewnętrznej było A i B w zewnętrznej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel uczący w gimnazjum nie zrealizował minimalnej liczby godzin wynikającej z ramowych planów nauczania przedmiotu. Do pełnej realizacji zabrakło mu dwóch godzin. Klasa już wyszła ze szkoły. Jakie konsekwencje może ponieść od dyrektora, a jakie konsekwencje i kiedy mogą spotkać dyrektora. Co robić, by uniknąć takich sytuacji w przyszłości?
Dziękuję
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Witam! W br. szkolnym monitorując wdrażanie nowej podstawy programowej przeprowadziłyśmy badanie wyników nauczania w klasach pierwszych, drugich i trzecich. Wychowawca klasy pierwszej wraz z rodzicami ma zastrzeżenia, że badanie można przeprowadzić dopiero po pierwszym etapie kształcenia czyli po klasie trzeciej. Bardzo proszę o odpowiedź.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zatrudniony jest w szkole podstawowej tylko na 2 godziny zajęć rewalidacyjnych z uczniem autystycznym. Czy powinien realizować odpowiednio godziny z art. 42 ?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie podstawy prawnej do wprowadzenia zarządzeniem Regulaminu Nadzoru pedagogicznego teraz we wrześniu 2017.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe