Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w skład zespołu wczesnego wspomagania rozwoju może wchodzić tylko dwóch specjalistów – logopeda i np. rehabilitant bądź psycholog? Diagnozę i indywidualny program opracowuje wtedy dwóch specjalistów (np. logopeda i rehabilitant)?
Na podstawie art. 127 ust. 5 ustawy z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r., poz. 1082 z późn. zm.) w publicznych i niepublicznych: przedszkolach i szkołach podstawowych, w tym specjalnych, innych formach wychowania przedszkolnego, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodkach wychowawczych, ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych oraz poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w tym poradniach specjalistycznych, które spełniają warunki określone w przepisach rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz. U. z 2017 r., poz. 1635), mogą być tworzone zespoły wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w celu pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka, od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole, prowadzonego bezpośrednio z dzieckiem i jego rodziną.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka organizuje się w jednym z wyżej wymienionych podmiotów, który ma możliwość realizacji wskazań zawartych w opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w szczególności zatrudnia kadrę posiadającą kwalifikacje do prowadzenia zajęć w ramach wczesnego wspomagania.
Zgodnie z § 3 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz. U. z 2017 r., poz. 1635) w skład zespołu wchodzą osoby posiadające przygotowanie do pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym:
1) pedagog posiadający kwalifikacje odpowiednie do rodzaju niepełnosprawności dziecka,
2) psycholog,
3) logopeda.
W skład zespołu, w zależności od potrzeb dziecka i jego rodziny, mogą wchodzić również inni niż wyżej wymienieni specjaliści, np. rehabilitant.
Uwaga: z powyższego wynika, że w skład zespołu wchodzą co najmniej 3 osoby posiadające przygotowanie do pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym i są to:
1) pedagog posiadający kwalifikacje odpowiednie do rodzaju niepełnosprawności dziecka,
2) psycholog,
3) logopeda.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy istnieje możliwość przesłani mi skanu pisma MEN do kuratorów oświaty w sprawie planowania i realizacji godzin z art. 42 KN?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jakich okolicznościach dyrektor szkoły może udzielić nauczycielowi urlopu bezpłatnego i jaka może być maksymalna długość takiego urlopu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W klasie I szkoły podstawowej jest 26 uczniów. Na zajęciach komputerowych jest 20 komputerów. Rodzice wystąpili o podział dzieci na grupy.Przepisy nie regulują tej kwestii.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o precyzyjną informację, na jakie wsparcie może liczyć przedszkole niepubliczne ze strony publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej. Czy poradnia publiczna na wniosek dyrektora przedszkola niepublicznego jest zobligowana np. do przeprowadzenia badań przesiewowych logopedycznych i psychologicznych? Albo do objęcia wsparciem czy przeprowadzenia diagnozy dziecka, którego rodzice nie widzą potrzeby zgłoszenia się do poradni i nie chcą tego zrobić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zwrócił się do dyrektora z prośbą o dokonanie oceny pracy. Dyrektor sporządził projekt oceny, z którym nauczyciel się zapoznał i podpisał. Czy jeszcze tego samego dnia, czy po dopiero 14 dniach można dać nauczycielowi właściwą ocenę pracy? Czy przy wręczaniu projektu oceny i oceny obowiązują jakieś terminy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe