Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w świetle nowego rozporządzenia z 19 sierpnia 2019 r. w sprawie(...) oceny pracy nauczyciela obowiązuje określenie poziomu spełniania kryteriów w skali 0-3? Jak powinno wyglądać uzasadnienie do ocen? .N-l wystąpił z wnioskiem o dokonanie oceny pracy z dn. 01.09.2019 r. Jakie kryteria przyjąć i w jaki sposób je opisać?
Kryteria oceny pracy obejmują: stopień realizacji obowiązków określonych w art. 6 i art. 42 ust. 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2018 r., poz. 967 ze zm. oraz określonych w art. 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. w zakresie wszystkich obszarów działalności szkoły (art. 6a ust. 1e KN). Akt KN oraz rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 sierpnia 2019 r. w sprawie trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, w tym nauczycieli zajmujących stanowiska kierownicze, szczegółowego zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz szczegółowego trybu postępowania odwoławczego (Dz.U. z 2019 r., poz. 1625) nie przewidują obecnie określenia poziomu spełniania poszczególnych kryteriów w skali od 0 do 3, natomiast nadal ustalana ocena ma charakter opisowy i jest zakończona stwierdzeniem uogólniającym: 1) ocena wyróżniająca; 2) ocena bardzo dobra; 3) ocena dobra; 4) ocena negatywna (art. 6a ust. 4 KN). Uzasadnienie oceny powinno określać również w opisowy sposób, które wymagania i w jakim stopniu spełnił (np. w skali procentowej), aby możliwe było ustalenie na jego podstawie, z jakich powodów ustalono konkretną ocenę uogólniającą.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy rodzic dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność ruchową o typie afazji sensoryczno-motorycznej może nie wyrazić zgody na terapię psychologiczną w przedszkolu integracyjnym mimo, że jest wskazana w zaleceniach poradni psychologiczno-pedagogicznej? Dziecko posiada IPET w którym uwzględniony jest ten rodzaj terapii, jednak po dwóch latach rodzic nie podpisał zgody na terapię. Jak mam wywiązać się z tego zalecenia? Czy rodzic powinien wskazać gdzie realizuje terapię psychologiczną? Proszę o wiążącą odpowiedź.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w przygotowaniu ankiet ewaluacyjnych do pytań: 1.Czy Szkoła podejmuje działania zapewniające uczniom bezpieczeństwo fizyczne i psychiczne?; 2.Czy uczniowie znają i rozumieją normy zachowania obowiązujące w szkole?; 3.Czy uczniowie znają zapisy statutowe dotyczące norm społecznych?; 4. Kto i w jakim zakresie ma wpływ na tworzenie zasad i norm obowiązujących w szkole.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W nowej podstawie prog. dla przedszkoli zabrakło zapisu o konieczności prowadzenia oraz dokumentowania obserwacji pedagogicznych wszystkich dzieci, a mowa jest tylko o diagnozie dojrzałości szkolnej dla dzieci, które w danym roku szk. mają rozpocząć naukę w szkole. Czy w związku z powyższym obserwacja pedagogiczna dzieci młodszych i jej dokumentowanie będzie zależało od dobrej woli n-la bez możliwości jej egzekwowania?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę podpowiedzieć czy koncepcja pracy szkoły na 5 lat jest obowiązkowa? Jeśli tak jaka jest podstawa prawna.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel świetlicy chce zorganizować dla uczniów wycieczkę w góry. Nie ma ukończonego kursu kierowników wycieczek. Czy w takiej sytuacji może być kierownikiem wycieczki czy tylko opiekunem?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe