Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w świetle obecnie obowiązujących przepisów do Szkolnego Schroniska Młodzieżowego mogę przyjąć każdą osobę dorosłą nie będącą wychowawcą, ani członkiem PTSM i na jakiej podstawie?
Szkolne Schronisko Młodzieżowe jest placówką oświatowo – wychowawczą i działa na podstawie art.2 pkt 3 ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września 1991r. (Dz.U. Nr 256, poz.2572 z 2004r.) oraz Rozporządzenia MEN z dnia 12 maja 2011 r. w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach (Dz. U. z dnia 30 maja 2011 r.). Natomiast szczegółowe zasady funkcjonowania SSM określa statut tej placówki, także w kwestii przyjmowania innych osób niż dzieci i młodzież szkolna, studenci oraz nauczyciele i wychowawcy. W wielu statutach SSM stosowny zapis brzmi mniej więcej tak:
- Prawo do korzystania ze schroniska młodzieżowego przysługuje młodzieży szkolnej i studenckiej, nauczycielom i wychowawcom oraz członkom Polskiego Towarzystwa Schronisk Młodzieżowych, jak również obcokrajowcom należącym do macierzystych stowarzyszeń Schronisk Młodzieżowych.
- Z noclegu w schronisku, w razie wolnych miejsc, mogą korzystać również inne osoby, pod warunkiem przestrzegania obowiązującego regulaminu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 26 marca 2012 r. zadałem następujące pytanie:
"Czy tygodniowy wymiar godzin dla klasy określony w zał. nr 3 ust. 1 pkt 1 do rozporządzenia w sprawie ramowych planów nauczania oznacza maksymalny wymiar, czy może on zostać przekroczony?"
Chciałbym je doprecyzować. Nie chodziło mi o zwiększenie związane z decyzją organu prowadzącego. Chodzi o wymiar 29, 30 i 31 godzin odpowiednio w klasie I, II i III gimnazjum. Czy te godziny można przesunąć w takim sensie, że w planie nauczania klasy ustawimy np. godzinę chemii z klasy II w klasie I i wówczas będzie układ: 30, 29, 31?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od września 2020 r. chcemy zmienić przydział dla nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej na nauczyciela języka angielskiego. Nauczyciel posiada Świadectwo Ukończenia Kursu Kwalifikacyjnego z zakresu metodyki nauczania języka obcego w okresie wczesnoszkolnym dla nauczycieli nauczania początkowego zorganizowanego przez Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie i uzyskała kwalifikacje do nauczania języka obcego w przedszkolach w klasach I-III szkół podstawowych. Kurs ten ukończyła w 2014 r. Czy ww. kurs uprawnia ją do nauczania języka angielskiego w szkole podstawowej? Czy wymagania kwalifikacyjne są spełnione? Ogólna liczba godzin kursu 248 w tym egzamin z języka angielskiego, egzamin z metodyki nauczania języka angielskiego w okresie wczesnoszkolnym oraz zdanie z dokumentacji praktyk- zaliczenia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy postępować wobec ucznia, którego zachowanie wskazuje na użycie środków psychotropowych- procedury.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są obowiązki nauczyciela wspomagającego, który pracuje w przedszkolu ogólnodostępnym na cały etat /25godz? Czy wypracowuje 40 godz. jak nauczyciel wychowawca? Chodzi o takie sytuacje jak pozostanie dłużej w pracy, kiedy jest organizowana uroczystość lub wycieczka?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na jakiej podstawie pozostawić dziecko z upośledzeniem w stopniu głębokim w klasie IV? Dziecko spełnia obowiązek w ośrodku specjalnym na podstawie porozumienia i miało wydłużony etap edukacyjny w klasie III. Zgodnie z wymogami było to do końca lutego za zgodą rodziców i RP. Czy w klasie IV jest zwyczajny brak promocji? Jaką podstawę prawna zastosować?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe