Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w szkole podstawowej uczeń może pisać sprawdzian 6 - klasisty z innego języka niż uczył się w szkole? Rodzic złożył podanie o możliwość pisania sprawdzianu z j. angielskiego, na który uczeń uczęszcza prywatnie. Nadmienię, że zarówno j. angielski jak i j. niemiecki są nauczane w szkole.
INFORMATOR O SPRAWDZIANIE OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015 opracowany przez Centralną Komisję Egzaminacyjną we współpracy z okręgowymi komisjami egzaminacyjnymi w Gdańsku, Jaworznie, Krakowie, Łodzi,Łomży, Poznaniu, Warszawie i we Wrocławiu „CZĘŚCI ORAZ PRZEBIEG SPRAWDZIANU” :„Sprawdzian składa się z dwóch części. CZĘŚĆ 1. obejmuje zadania z językapolskiego i z matematyki, natomiast CZĘŚĆ 2. – zadania z języka obcegonowożytnego. Szóstoklasista przystępuje do sprawdzianu z jednego z następującychjęzyków: angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego, rosyjskiegoi włoskiego. Uczeń może wybrać tylko ten język, którego uczy się w szkole jako przedmiotu obowiązkowego”.
Podstawa prawna: 1. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół. 2. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.) oraz – w szczególności – Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 kwietnia 2013 r. zmieniające w/w rozporządzenie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o przygotowanie wzoru protokołu komisji w sprawie selekcji księgozbioru w oparciu o obowiązujące przepisy i podanie podstawy prawnej.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy rozumieć częste sformułowanie w statutach szkół: "Szkoła może przyjąć ucznia spoza obwodu w miarę posiadania wolnych miejsc"? Czy na wolne miejsca szkoła musi mieć środki finansowe w preliminarzu budżetowym.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy Rada Klasyfikacyjna w Zespole Szkół Szkoła Podstawowa i Gimnazjum powinna odbyć się w jednym czy w dwóch terminach lub w odstępach czasowych?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Zbliża się strajk nauczycieli. Kiedy, kogo i w jakiej formie należy o tym powiadomić?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informacje w jaki sposób można zamknąć przedszkole z końcem roku szkolnego jednocześnie dając możliwość innemu organowi prowadzącemu/dyrektorowi na zaczęcie działalności w tym samym budynku, z tym samym personelem i z rekrutowanymi dziećmi (bez przerywania ciągłości funkcjonowania placówki)?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe