Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w zerówce - dzieci 3-5 letnie, może być jedna godzina religii (30 min zaj. dyd. + 30 np. zabawa,opieka)?
W niepublicznym oddziale przedszkolnym o ilości i czasie trwania części dydaktycznej zajęć z religii decyduje organ prowadzący, co oznacza, że dopuszczalna jest organizacja religii w powyższy sposób, z przeznaczeniem połowy godziny na dydaktykę oraz drugiej połowy na opiekę i zabawę. Natomiast w placówce publicznej zajęcia muszą się odbywać 2x w tygodniu, a z godziny zajęć ok 15 minut powinno być przeznaczane na dydaktykę dla dzieci w wieku 3-4 lat i ok 30 minut dla pięciolatków. Jeśli możliwości dzieci w grupie łączonej na to pozwalają, część dydaktyczna może trwać maksymalnie 30 minut dla wszystkich dzieci, a pozostałe pół godziny należy przeznaczyć na zabawę, opiekę lub inne czynności niż dydaktyczne (§ 6 ust. 2 i 3 załącznika nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół, Dz. U. z 2001 r. Nr 61, poz. 624 z późn. zm.; § 8 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 kwietnia 1992 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach, Dz. U. z 1992 r. Nr 36, poz. 155).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy jest podstawa prawna do zatrudnienia osoby wspierającej opiekę w przedszkolu nad dzieckiem chorym na cukrzycę z pompą insulinową?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel wychowania przedszkolnego, który ukończył oligofrenopedagogikę może prowadzić zajęcia z dzieckiem posiadającym opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rodzice dwójki dzieci, które są w edukacji domowej i zdały już egzaminy dające im promocję do następnych klas, pragną, aby do końca roku szkolnego ich dzieci były w szkole systemowej i budowały relacje. Czy szkoła może takich uczniów przyjąć, pomimo, że dzieci zrealizowały już podstawę programową? Jak to wygląda z perspektywy prawnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy ucznia klasy I szkoły podstawowej. Wiem, że nie robi się egzaminów klasyfikacyjnych z plastyki, muzyki, techniki, zaj. komputerowych. Co w związku z tym piszemy na świadectwie i w arkuszu? Czy zwolniony, czy klasyfikowany? (Dodam, że uczeń wrócił do szkoły w marcu). Co z religią? Czy organizuję dla ucznia egzamin klasyfikacyjny? (Prawo mówi, że z zajęć dodatkowych nie organizuje się egzaminu, ale czy religia jest zajęciem dodatkowym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel wychowania przedszkolnego (magister pedagogiki) ukończył studia podyplomowe z zakresu Logopedii. Czy ta osoba może prowadzić zajęcia logopedyczne dla dzieci z opinią o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe