Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w związku z przekształceniem z dnia 01.09.2017 r. dotychczasowego Zespołu Szkół (Szkoła podstawowa + gimnazjum) w 8-klasową szkołę podstawową informację o której mowa w art. 249 ust. 2 z dnia 14 grudnia 2016 r. otrzymują również pracownicy obsługi i administracji zatrudnieni w Zespole Szkół?
Tak. Na podstawie art. 249 ust. 1 ustawy z dnia 14.12.2016 r. wprowadzającej ustawę Prawo oświatowe, z dniem 1 września 2017 r. nauczyciele zatrudnieni w dotychczasowym zespole szkół, w skład którego wchodzi jedynie szkoła podstawowa i gimnazjum, z dniem przekształcenia, stają się nauczycielami ośmioletniej szkoły podstawowej. Przepis ten stosuje się odpowiednio do pracowników niebędących nauczycielami zatrudnionych w dotychczasowym zespole szkół (na podst. ust. 2 tego artykułu).
Natomiast ust. 3 artykułu 249 ustawy nakłada na dyrektora dotychczasowego zespołu obowiązek pisemnego poinformowania o tej zmianie pracowników, o których mowa w ust. 1 i 2 (a więc i nauczycieli i pracowników niepedagogicznych), w terminie do dnia 15 maja w roku, w którym nastąpi przekształcenie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o interpretację sytuacji- nauczyciel-bibliotekarz (wykształcenie bibliotekoznawstwo, terapia pedagogiczna, oligofrenopedagogika) zatrudniony na stanowisku nauczyciel bibliotekarz w zespole szkół (LO i GM), aktualnie na pół etatu bibliotekarza i pół etatu -9 godz.- nauczyciel zajęć korekcyjno-komensacyjnych, z pensum nauczyciela. Ilość godzin zajęć kk została zakwestionowana przez SIO, mimo zatwierdzenia projektu przez urząd. Stwierdzono, że ilość godzin zajęć kk powinna wynosić 15 – tyle ile ma bibliotekarz pracujący na pół etatu. Czy można ustalić, wyliczyć pensum nauczyciela zajęć kk, podobnie jak nauczyciela świetlicy, pedagoga, logopedy itd., jakie przepisy regulują taką sytuację? W tym momencie nauczyciel-bibliotekarz ma 15 godzin zajęć kk, 15 godz. bibliotekarza z pensum 30 godzin. Czy tak jest prawidłowo? Czy cały etat zajęć kk powinien mieć 30 godz.? Proszę o interpretację i wyjaśnienie.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Z dniem 1 września 2014 r. zatrudniłam psychologa (42 lata) w niepełnym wymiarze: 12/25, o łącznym stażu pracy 13 lat. W latach 2010-2013 pracownik nie był zatrudniony. W/w okres (2012-2013) udokumentował zaświadczeniem wydanym przez KRUS gdzie podlegał ubezpieczeniu społecznemu rolników z mocy ustawy w zakresie emerytalno- rentowym oraz wypadkowym, chorobowym i macierzyńskim jako rolnik (małżonka). Czy okres 2010-2013 na podstawie wydanego zaświadczenia przez KRUS mogę zaliczyć pracownikowi do stażu pracy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Jestem nauczycielem , który we wrześniu 2012 roku przepracuje 30 lat. Mam 51 lat. Kiedy mogę odejść na emeryturę? Czy muszę pracować do 65 roku życia, a może będę mogla pójsc na tzw. pomostowa. Proszę o odpowiedz.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Poświadczenie kopii za zgodność z przedłożonym dokumentem. Kto powinien, dyrektor szkoły lub osoba przez niego upoważniona czy wyłącznie dyrektor szkoły, poświadczać zgodność kopii z przedłożonymi przez pracownika dokumentami w trakcie zatrudnienia (świadectwa pracy, "wyciąg" z KRK, dokumenty potwierdzające wykształcenie / kwalifikacje zawodowe, badania lekarskie, itp.)? Serdecznie proszę o podstawę prawną.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik dostarczył zaświadczenie z KRUS oraz z urzędu gminy o latach pracy w gospodarstwie rolnym. Czy to wystarczy, aby zaliczyć lata pracy w gospodarstwie rolnym czy musi okazać jeszcze inne dokumenty?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe