Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy wicedyrektor w publicznej szkole musi mieć ukończony kurs kwalifikacyjny lub studia podyplomowe w zakresie zaradzania oświatą? Dziękuję!
Zgodnie z § 8 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 11.08.2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce, stanowisko wicedyrektora publicznych szkół lub publicznych placówek może zajmować nauczyciel kontraktowy, mianowany lub dyplomowany, który m.in. spełnia wymagania określone w § 1 pkt 1 rozporządzenia. Natomiast z § 1 pkt 1 rozporządzenia wynika, że należy posiadać wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magistra, magistra inżyniera lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danej szkole lub placówce. Zatem posiadanie kwalifikacji do zajmowania stanowiska nauczyciela w danej szkole lub placówce nie jest jedynym wymogiem, aby zajmować stanowisko wicedyrektora publicznych szkół lub publicznych placówek. Należy przede wszystkim posiadać wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magistra, magistra inżyniera lub równorzędny.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od 1 września 2021 r. pragnie uczyć się w szkole ponadpodstawowej – technikum uczeń, który przybywa z Ukrainy. Jak powinien wyglądać jego proces rekrutacji? W szkole prowadzona jest rekrutacja elektroniczna z wykorzystaniem programu VULCAN? Czy o jego zakwalifikowaniu ma decydować dyrektor rozpatrujący jego indywidualny wniosek, czy komisja rekrutacyjna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zespół Szkół, który składał się ze Szkoły Podstawowej i Gimnazjum został z dniem 1 września przekształcony w Szkołę Podstawową. Jaka jest procedura prowadząca do nadania szkole nowego statutu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 31 sierpnia stowarzyszeniu kończy się umowa z gminą na prowadzenie szkoły. Czy w przypadku nie przedłużenia umowy gmina może przekazać prowadzenie szkoły innemu stowarzyszeniu? Kiedy rada gminy powinna podjąć stosowną uchwałę? Nauczyciele pracujący w tej szkole wyrazili zgodę na pracę w szkole prowadzonej przez stowarzyszenie, któremu umowa na prowadzenie szkoły się kończy. Czy nauczyciele zatrudnieni w tej szkole muszą wyrazić zgodę na pracę w szkole prowadzonej przez inne stowarzyszenie? Jaka będzie sytuacja nauczycieli, którzy takiej zgody nie wyrażą?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W Liceum w Zespole Szkół Technicznych w Płocku jest Szkoła Mistrzostwa Sportowego w wioślarstwie. Zajęcia sportowe -wioślarstwo jest realizowane w ilości 13 godzin rocznie przez 4 lata.
Moje pytania są następujące:
1. W jaki sposób należy dokumentować realizację zajęć (zajęcia sportowe - wioślarstwo) w arkuszu ocen i na świadectwie ucznia? Jaki wpis i w której części należy zamieścić w arkuszu ocen i na świadectwie?
2. W jakim dzienniku należy prowadzić dokumentację przebiegu nauczania (dziennik lekcyjny czy dziennik zajęć innych)?
3. Czy w dzienniku odnotowujemy obecności i nieobecności czy tylko obecności a nieobecności się nie zaznacza?
4. Czy nieobecności i obecności na tych zajęciach wliczmy do frekwencji ucznia?
5. Czy zajęcia sportowe – wioślarstwo są oceniane czy też tych zajęć się nie ocenia?
6. Czy ocenę lub jej brak należy wpisać do arkusza i na świadectwo?
7. Jeśli uczeń jeśli ma poniżej 50% frekwencji na tych zajęciach to czy może być nieklasyfikowany?
8. Czy uczeń może otrzymać ocenę nieostateczną?
9. Jeśli uczeń otrzyma ocenę niedostateczną z tych zajęć to czy przystępuje do egzaminu poprawkowego?
W Liceum w ZST w Płocku są również oddziały sportowe. Prowadzone są w nich następujące zajęcia: zajęcia sportowe - piłka ręczna, zajęcia sportowe - piłka nożna.
W związku z tym mam adekwatne pytania jak w przypadku Szkoły Mistrzostwa Sportowego, a mianowicie:
1. W jaki sposób należy dokumentować realizację zajęć (zajęcia sportowe - piłka ręczna, zajęcia sportowe - piłka nożna) w arkuszu ocen i na świadectwie ucznia? Jaki wpis i w której części należy zamieścić w arkuszu ocen i na świadectwie?
2. W jakim dzienniku należy prowadzić dokumentację przebiegu nauczania (dziennik lekcyjny czy dziennik zajęć innych)?
3. Czy w dzienniku odnotowujemy obecności i nieobecności czy tylko obecności a nieobecności się nie zaznacza?
4. Czy nieobecności i obecności na tych zajęciach wliczmy do frekwencji ucznia?
5. Czy zajęcia sportowe - piłka ręczna/zajęcia sportowe - piłka nożna są oceniane czy też tych zajęć się nie ocenia?
6. Czy ocenę lub jej brak należy wpisać do arkusza i na świadectwo?
7. Jeśli uczeń jeśli ma poniżej 50% frekwencji na tych zajęciach to czy może być nieklasyfikowany?
8. Czy uczeń może otrzymać ocenę nieostateczną?
9. Jeśli uczeń otrzyma ocenę niedostateczną z tych zajęć to czy przystępuje do egzaminu poprawkowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Przyjęłam ucznia z obwodu innej szkoły na prośbę jego rodziców do klasy II gimnazjum (pierwszą klasę realizował w szkole macierzystej).
Uczeń ten w ciągu roku szkolnego źle wychowawczo wpływał na swoich kolegów.Otrzymał upomnienie wychowawcy itp ,został promowany. Czy mogę go obecnie nie przyjąć do III klasy gimnazjum jeszcze raz podkreślam nie jest w obwodzie mojej szkoły.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe