Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy wizytator Kurii powinien okazać się dyrektorowi szkoły upoważnieniem w przypadku dokonywania obserwacji pracy nauczyciela katechety?
Przepisy prawa nie regulują takich szczegółów pracy. Natomiast w publicznej placówce doskonalenia mogą być zatrudnieni również nauczyciele-doradcy metodyczni.Rozporządzenie określa:
1) warunki i tryb tworzenia, przekształcania i likwidowania oraz organizację i sposób działania placówek doskonalenia nauczycieli, w tym zakres ich działalności obowiązkowej;
2) zadania doradców metodycznych, warunki i tryb powierzania nauczycielom zadań doradcy metodycznego;
3) zadania, które mogą być realizowane wyłącznie przez placówki doskonalenia nauczycieli posiadające akredytację oraz publiczne placówki doskonalenia nauczycieli.Organ prowadzący publiczną szkołę lub placówkę, powierzając nauczycielowi zadania doradcy metodycznego, określa:
1) szczegółowy zakres zadań nauczyciela-doradcy metodycznego;
2) szkoły lub placówki, w których nauczyciel-doradca metodyczny realizuje swoje zadania;
3) warunki wykonywania zadań nauczyciela-doradcy metodycznego.Do wizytowania lekcji religii upoważnieni są odpowiednio wizytatorzy wyznaczeni przez biskupów diecezjalnych oraz władze zwierzchnie innych kościołów i związków wyznaniowych. Lista takich osób jest przekazana do wiadomości organom sprawującym nadzór pedagogiczny. Natomiast nadzór pedagogiczny nad nauczaniem religii (i etyki) sprawuje dyrektor szkoły.
Podstawa prawna: 1. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 29 września 2016 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli. 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 kwietnia 1992 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w szkołach publicznych (ze zm.), w szczególności § 11.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o wskazanie podstawy prawnej przytoczonego zapisu: "Dzienny czas pracy przedszkola, przeznaczony na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego nie może być krótszy niż 5 godzin dziennie."
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie arkusze ocen stosuje się dla klasy VII?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w związku z ostrzeżeniem o trudnych warunkach pogodowych (ostrzeżenie przed orkanem, śnieżycą i gołoledzią) dyrektor może zawiesić zajęcia w placówce? Zaznaczam, że placówka mieści się na wsi i wszyscy uczniowie są dowożeni. Proszę o podanie podstawy prawnej i czy te zajęcia powinny być odrabiane? Co w tej sytuacji z wynagrodzeniem dla pracowników (jesteśmy placówką niepubliczną i wszyscy, także nauczyciele są zatrudnieni z Kodeksu Pracy)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytania dotyczą monitoringu wizyjnego:
1. Czy ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy, który jest jednostką prowadzoną przez fundację i realizującą edukację dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej podlega pod Ministra Edukacji Narodowej? Chodzi mi w tym wypadku o regulacje dotyczące monitoringu wizyjnego, opisane w art. 108a stawy prawo oświatowe. Czy opisana tam procedura wdrożenia monitoringu dotyczy również tej placówki?
2. Czy szkoła podstawowa, która powstała w wyniku przekształcenia po wygaszanym gimnazjum, a która jako gimnazjum posiadała monitoring wizyjny musi również od początku występować do organu prowadzącego szkołę oraz do wszystkich podmiotów szkoły i wprowadzić niejako od nowa monitoring? Czy należy traktować to jako stan zastany? Dodam, że od tego momentu przekształcenia szkoły jednej w drugą nie nastąpiły żadne zmiany w monitoringu w kontekście np. jego rozbudowy, które spowodowałyby konieczność prowadzenia konsultacji z organem prowadzącym lub uzyskiwania opinii od podmiotów szkoły.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na świadectwach klasy VII wpisujemy doradztwo zawodowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe