Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy wszyscy pracownicy przedszkola niepublicznego mają obowiązek ukończyć szkolenie z pierwszej pomocy przedmedycznej? Czy może to być 1-2 osoby przy 5 grupach przedszkolnych? Jaki dokument potwierdzi takie kwalifikacje?
Na podstawie § 21 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach, Dz.U. z 2003 r. nr 6, poz. 69 ze zm. pracownicy podlegają przeszkoleniu w zakresie udzielania pierwszej pomocy. Wymóg dotyczy więc przeszkolenia wszystkich, a nie tylko niektórych pracowników. Zgodnie z § 2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 31 października 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach, Dz.U.z 2018 r., poz. 2140 dyrektor, w terminie do dnia 1 marca 2019 r., zapewni przeszkolenie pracowników niebędących nauczycielami w zakresie udzielania pierwszej pomocy. Zgodnie z poprzednim brzmieniem § 21 rozporządzenia powołanego na wstępie, takie przeszkolenie musieli (i nadal muszą) posiadać wszyscy nauczyciele. O wyborze formy przeszkolenia i potwierdzenia jego odbycia (np. zaświadczeniem) decyduje dyrektor, ponieważ nie została ona określona w przepisach.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaka jest podstawa prawna do nowelizacji statutu szkoły w roku szkolnym 2021/2022?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W statucie przedszkola niepublicznego jest zapis:"w przedszkolu, w razie potrzeby może być organizowana grupa żłobkowa dla dzieci w wieku 2 lat, licząca 15 dzieci, mająca na cel złagodzenie warunków adaptacji w Przedszkolu".
Czy taki zapis jest zgodny z prawem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W Naszej szkole została wydana Decyzja w sprawie realizacji obowiązku szkolnego poza szkolą dla dziecka z niepełnosprawnością w stopniu znacznym (na podstawie wniosku rodzica i orzeczenia z Poradni Psychologiczno Pedagogicznej). Z Ośrodka, w którym przebywa uczennica otrzymaliśmy informację o promocji do klasy II (gimnazjum) wraz z datą Uchwały Rady Pedagogicznej tj. 25.05.2016 r.
Dyrektor Naszej szkoły w związku z powyższym ma obowiązek wystawienia świadectwa promocyjnego dla uczennicy w którym podaje datę Uchwały Rady Pedagogicznej. Pytanie dotyczy czy na świadectwie wydanym w Naszej szkole ma być umieszczona data Uchwały Rady Pedagogicznej z Ośrodka (25.05.2016 r.), czy data Uchwały Rady Pedagogicznej z Naszej szkoły (20.06.2016 r.)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Opinia arkusza przez związki zawodowe. Czy ZZ mogą żądać przesłania arkusza organizacyjnego do swojego zarządu w celu przeprowadzenia analizy przydziałów godzin i wydania opinii o nim? (podstawa prawna)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy 4 szkoły podstawowej posiada orzeczenie o niepełnosprawności sprzężonej (upośledzenie intelektualne w stopniu umiarkowanym oraz słabowidzenie). Decyzją rodziców uczęszcza do klasy ogólnodostępnej. Pracuje z nim nauczyciel wspomagający w wymiarze 8 godzin tygodniowo (na podstawie decyzji organu prowadzącego) oraz nauczyciel prowadzący zajęcia rewalidacyjne w wymiarze 2 godzin tygodniowo. Nauczyciel wspomagający w porozumieniu z pozostałymi nauczycielami pracującymi w tej klasie opracowali program zgodny z podstawą programową tego ucznia. Mam następujące pytania: 1. W jaki sposób dokumentować tematykę zajęć tego ucznia, skoro ma zajęcia z klasą (czasami z, a czasami bez nauczyciela wspomagającego) i realizuje ten sam temat, ale w sposób dostosowany? 2. Czy uczeń musi brać udział w zajęciach języka obcego? Zgodnie z jego obowiązkowymi zajęciami, które zawarte są m.in. w podstawie programowej dla takich uczniów, nie ma takiego wymogu, ale chciałbym się upewnić.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe