Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy wyjazd nad jezioro w celu integracji klasy w trakcie roku szkolnego jest traktowany jako wycieczka, czy wyjście grupowe?
Odpowiedź jest uzależniona od tego, czy wyjazd oprócz integracji klasy ma jednocześnie służyć innym celom. Wycieczka ma następujące cele, które wymienia § 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki (Dz.U. z 2018 r., poz. 1055): poznawanie kraju, jego środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków kultury i historii; poznawanie kultury i języka innych państw; poszerzanie wiedzy z różnych dziedzin życia społecznego, gospodarczego i kulturalnego; wspomaganie rodziny i szkoły w procesie wychowania; upowszechnianie wśród uczniów zasad ochrony środowiska naturalnego oraz wiedzy o składnikach i funkcjonowaniu rodzimego środowiska przyrodniczego, a także umiejętności korzystania z zasobów przyrody; upowszechnianie zdrowego stylu życia i aktywności fizycznej oraz podnoszenie sprawności fizycznej; poprawę stanu zdrowia uczniów pochodzących z terenów zagrożonych ekologicznie; przeciwdziałanie zachowaniom ryzykownym, w szczególności w ramach profilaktyki uniwersalnej; poznawanie zasad bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach. Jeśli więc przykładowo wyjazd nad jezioro nie ma na celu poznawania przez uczniów środowiska przyrodniczego, upowszechniania zasad ochrony środowiska naturalnego oraz wiedzy o składnikach i funkcjonowaniu rodzimego środowiska przyrodniczego, a także umiejętności korzystania z zasobów przyrody; upowszechniania zdrowego stylu życia i aktywności fizycznej, poznawania zasad bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach, ponieważ ma służyć tylko integracji uczniów, to taki wyjazd należy potraktować jako wyjście grupowe, a nie wycieczkę.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Brakuje w przedszkolu publicznym nauczyciela j. angielskiego. Czy mogę zatrudnić lektora lub firmę zewnętrzną? Czy jeśli nie można nikogo znaleźć to j. angielski może prowadzić nauczyciel grupy (zna język angielski w stopniu średnim) lub student? Gdzie głosić brak nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie wzoru arkusza ocen, jaki należy założyć uczniowi klasy: II, III, V i VI w roku szkolnym 2019/2020 w przypadku przyjęcia ucznia z innej szkoły.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor dopuszcza programy wychowania przedszkolnego zarządzeniem dyrektora czy innym dokumentem dopuszczającym te programy do użytku i do kiedy należy wydać tę decyzję (do czerwca czy do 1 września)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy już zwiększyła się liczba godzin do dyspozycji dyrektora dla poszczególnych etapów edukacyjnych i jakie może ich być przeznaczenie? Proszę o podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy rozumieć pojęcie zajęcia dydaktyczno-wychowawcze w odniesieniu do rozp. MEN z dnia 5 października 2010 r.? Czy zajęcia (w formie spotkań uczniów z nauczycielami) organizowane 1 września, 1 czerwca, 22 czerwca to też zajęcia dydaktyczno-wychowawcze czy nie? A w związku z tym czy powinny one być wliczane do dodatkowych dni wolnych od zajęć dydaktyczno-wychowawczych czy nie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe