Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy wyszło jakieś zarządzenie, rozporządzenie dotyczące podręczników z klas 1 i 2 gimnazjum dotyczące zdjęcia ich ze stanu z księgozbioru biblioteki szkolnej? Co z tymi bezużytecznymi już książkami można zrobić?
W sytuacji wygaszania gimnazjum, które nie zostało włączone do lub przekształcone w szkołę innego typu, czyli gdy podręczniki nie będą wykorzystywane jako dodatkowe materiały edukacyjne, zdezaktualizowały się i w konsekwencji stały się zbędne w poszczególnych klasach gimnazjum na skutek wdrażania reformy oświaty, dopuszczalne jest ich brakowanie. Podręczniki w szkolnej bibliotece – zarówno opracowane przez MEN, jak i sfinansowane z dotacji - ewidencjonuje się w sposób uproszczony, a ubytki takich materiałów ujmuje się w oddzielnych protokołach i odnotowuje się we właściwym rejestrze na podstawie protokołu komisji w sprawie ubytków dla materiałów wycofanych ze zbiorów w wyniku selekcji - § 6 ust. 4, § 17 ust. 2 pkt 2 lit. b) i § 18 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z 29.10.2008 r. w sprawie sposobu ewidencji materiałów bibliotecznych (Dz.U. Nr 205, poz. 1283). Jeśli natomiast dyrektor gimnazjum, które zostało włączone do lub przekształcone w szkołę innego typu uzna te podręczniki za przydatne w klasach zreformowanej szkoły jako dodatkowe materiały edukacyjne, powinny pozostać w ewidencji.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy art 44q Ustawy o systemie oświaty, który mówi, że uczeń kończy szkołę branżowa I stopnia w momencie przystąpienia do egzaminu zawodowego lub czeladniczego odnosi się do uczniów, którzy w roku szkolnym 2019/2020 kończą szkołę czy do uczniów, którzy przyszli dopiero do szkoły w roku szkolnym 2019/2020 i ukończą szkołę w roku szkolnym 2021/2022?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy klasa technikum odbywająca zajęcia praktyczne w warsztatach szkolnych, złożona z uczniów z których część uczy się zawodu geodeta a część zawodu logistyk jest oddziałem wielozawodowym w świetle przepisów prawa oświatowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W rozporządzeniu MEN w sprawie ramowych planów nauczania z dnia 29 grudnia 2014 r . ma na celu odstąpienie od obowiązkowego wyboru przez ucznia technikum co najmniej jednego z przedmiotów realizowanych w zakresie rozszerzonym wymienionych w obowiązkowych ramowych planach nauczania. Natomiast czytając to rozporządzenie widnieje zapis, że w załączniku nr 8 ust.4 otrzymuje brzmienie:"Dyrektor technikum po zasięgnięciu opinii RP, RR i samorządu uczniowskiego ustala przedmioty realizowane w zakresie rozszerzonym, spośród których uczeń wybiera 2 przedmioty. Proszę o interpretację tego zapisu, bo do tej pory szkoła mogła wybrać jeden przedmiot, a drugi wybierał uczeń, a z tego zapisu wynika,że wybiera oba.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z uprzejmą prośbą o zajęcie stanowiska w następujących sprawach:
1) Czy nauczycielowi zatrudnionemu na podstawie art. 15 ust. 2 Prawa oświatowego można wypłacić dodatek motywacyjny, Umowa z takim pracownikiem zawarta została w dniu 17. 09. 2018 r. na czas określony do 21.06.2019 r. , składnikami wynagrodzenia wyszczególnionymi w umowie są: płaca zasadnicza, dodatek stażowy.
2) Do naszej jednostki, w której prowadzi się fundusz socjalny również dla emerytów, wpłynęło podanie byłego nauczyciela o przypisanie go do listy osób mogących ubiegać się o świadczenia wypłacane z ZFŚS. Z w/w osobą w dniu 15.03.1986 r. na podstawie art. 23 ust 1 pkt. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. NR 3 poz. 19 z późn. zm.) rozwiązano umowę o pracę, na jej prośbę, w związku z wydaniem przez Komisję Lekarską do Spraw Inwalidztwa i Zatrudnienia orzeczenie o czasowej niezdolności do pracy w pełnym wymiarze zajęć na zajmowanym stanowisku. W/W przedłożyła pismo z ZUS informujące, że od 26.02.1986 r. do 24.06.2009 r., tj. do dnia przyznania emerytury pobierała rentę. Od momentu przejścia na rentę nie figurowała na listach osób uprawnionych do przyznania świadczeń na ZFŚS. Jak twierdzi, nie wiedziała, że takie prawo jej przysługuje i nigdy nie zabiegała o świadczenie do chwili obecnej.
Czy w takiej sytuacji można tę osobę przypisać do listy byłych pracowników szkoły uprawnionych do korzystania z ZFŚS? Czy powinna dostarczyć inne dokumenty, by w sposób prawidłowy udokumentować status rencisty, a obecnie emeryta – byłego pracownika szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy umowa kupna sprzedaży może być dokumentem księgowym. Chciałam zakupić do przedszkola bembenki dla dzieci. Wyrabia je Pan, który nie może wystawić ani faktury ani rachunku. Zawarta zostałaby umowa kupna-sprzedaży. Czy taka umowa może stanowić dokument źródłowy wydatku poniesionego z dotacji dla przedszkola?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe