Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze i rozwijające dla uczniów współfinansowane ze środków Unii Europejskiej można traktować jako formę udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
TAK, o ile spełniają wymagania opisane w rozporządzeniu MEN z 9 sierpnia 2017r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 25 sierpnia 2017 poz.1591), to znaczy:
1. Udział dzieci w zajęciach stanowiących formę pomocy p-p jest dobrowolny - § 3
2. W przypadku zajęć dydaktyczno-wyrównawczych – są one organizowane dla uczniów mających trudności w nauce, czyli w spełnianiu wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej kształcenia ogólnego (dotyczą więc nauczanych przedmiotów i są prowadzone przez nauczycieli, którzy ten przedmiot realizują), a liczba uczestników tych zajęć nie przekracza 8 osób - § 15
3. W przypadku zajęć rozwijających:
- Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne – są one organizowane dla uczniów przejawiających trudności w funkcjonowaniu społecznym, a liczba uczestników zajęć nie przekracza 10 osób, chyba że zwiększenie tej liczby uzasadnione jest potrzebami uczniów. Zajęcia te prowadzą specjaliści szkolni: psycholog, pedagog lub socjoterapeutka - § 10
- Zajęcia rozwijające umiejętności uczenia się – są organizowane w celu podnoszenia efektywności uczenia się. Tutaj nie ma limitu liczby uczestników - § 14
- Zajęcia rozwijające uzdolnienia uczniów – są organizowane tylko dla uczniów szczególnie uzdolnionych, a liczba uczestników nie przekracza 4 osób.
Dodatkowo:
- Nauczyciele i specjaliści prowadzący w/w zajęcia muszą dokumentować swoją pracę w Dziennikach zajęć innych.
- Jeśli wśród uczestników w/w zajęć jest uczeń niepełnosprawny posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia – to powinno być to ujęte w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym opracowanym dla tego ucznia przez ZESPÓŁ.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W skład zespołu wchodzi przedszkole, szkoła podstawowa i gimnazjum. Jeżeli w regulaminie wycieczek szkolnych jest zapis, że podczas wycieczek szkolnych autokarowych jeden opiekun przypada na 15 uczniów, czy zapis obowiązuje również dzieci z przedszkola (6-3 letnie)? Czy podczas wycieczek dla przedszkolaków (autokarowych) obowiązuje inna ilość opiekunów?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń nie stawił się na egzaminie poprawkowym. Czy ma prawo do warunkowej promocji, jeśli ma jedną ocenę niedostateczną, nie korzystał wcześniej z tego prawa i przedmiot jest nauczany w klasie programowo wyższej?
Czy wpisujemy w arkusz ocen, informację, że uczeń nie stawił się na egzaminie poprawkowym? Czy wpisujemy tylko ocenę?
Jeśli uczeń przedstawił zwolnienie lekarskie i ma wyznaczony drugi termin egzaminu poprawkowego, to czy w takim wypadku wpisujemy go do dziennika lekcyjnego, czy czekamy do wyniku egzaminu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Systematyczność oraz terminowość oddawania dokumentacji przez nauczyciela pozostawia wiele do życzenia. Prośby oraz pisma mówiące o terminie zostają przez niego lekceważone.
Proszę o wskazówki jak zmobilizować n -la .Nadmienię, iż odbywa staż na nauczyciela mianowanego.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Witam! Jakie dokumenty szkolne i organizacyjne (oprócz statutu) powinna posiadać niepubliczna szkoła podstawowa? Jakie elementy nadzoru pedagogicznego, kontroli, sprawozdawczości obowiązują szkoły niepubliczne?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie podstawy prawnej stanowiącej o tym, że w zebraniach z rodzicami może uczestniczyć wyłącznie rodzic/opiekun prawny ucznia.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe