Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń nie stawił się na egzaminie poprawkowym. Czy ma prawo do warunkowej promocji, jeśli ma jedną ocenę niedostateczną, nie korzystał wcześniej z tego prawa i przedmiot jest nauczany w klasie programowo wyższej? Czy wpisujemy w arkusz ocen, informację, że uczeń nie stawił się na egzaminie poprawkowym? Czy wpisujemy tylko ocenę? Jeśli uczeń przedstawił zwolnienie lekarskie i ma wyznaczony drugi termin egzaminu poprawkowego, to czy w takim wypadku wpisujemy go do dziennika lekcyjnego, czy czekamy do wyniku egzaminu?
Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, uczeń, który w wyniku klasyfikacji rocznej, a w szkole policealnej – semestralnej, otrzymał negatywną ocenę klasyfikacyjną z: 1) jednych albo dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych, albo 2) jednych obowiązkowych zajęć edukacyjnych lub zajęć z języka mniejszości narodowej, mniejszości etnicznej lub języka regionalnego – może przystąpić do egzaminu poprawkowego z tych zajęć. Egzamin poprawkowy przeprowadza komisja powołana przez dyrektora szkoły. Uczeń, który z przyczyn usprawiedliwionych nie przystąpił do egzaminu poprawkowego w wyznaczonym terminie, może przystąpić do niego w dodatkowym terminie, wyznaczonym przez dyrektora szkoły, nie później niż do końca września, a w szkole, w której zajęcia dydaktyczno-wychowawcze kończą się w styczniu – nie później niż do końca marca. Uczeń, który nie zdał egzaminu poprawkowego, nie otrzymuje promocji do klasy programowo wyższej, a w szkole policealnej – na semestr programowo wyższy, i powtarza odpowiednio klasę lub semestr.
Podstawa prawna: 1. USTAWA z dnia 7 września 1991 r. (ze zm.) o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1457, 1560), w szczególności art. 44m. 2. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 3 sierpnia 2017 r.w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jeżeli dyrektor szkoły zwolnił ucznia z nauki drugiego języka obcego do końca etapu edukacyjnego, to czy po wejściu w życie rozporządzenia MEN z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania, powinien przywrócić obowiązek nauki uczniowi, który nie spełnia warunków określonych w tym rozporządzeniu, w paragrafie 6.1.?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel języka niemieckiego klasie II gimnazjum nie wystawia ocen ze sprawdzianów, kartkówek, odpowiedzi ustnych.
Od 01 września minęło 20 godzin lekcyjnych. Nauczyciel twierdzi, że nie ma obowiązku wystawiania ocen. Proszę podać podstawę prawną, że jednak nauczyciel ma obowiązek systematycznego wystawiania ocen.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- WITAM,BARDZO CZĘSTO UCZNIOWIE W ORZECZENIACH Z PPP MAJĄ WPISANE ZAJĘCIA REWALIDACYJNE BEZ DOOKREŚLENIA ICH RODZAJU.PROSZĘ O PODANIE RODZAJU/ WYKAZU ZAJĘĆ REWALIDACYJNYCH. Z GÓRY DZIĘKUJĘ.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie zadane przez ewaluatora:
W jaki sposób w szkole pracuje się nad wprowadzeniem zmian w procesach edukacyjnych? Jaka jest w tym rola nauczyciela?
Pyt.: Czy odpowiedź powinna zawierać opis całego procesu wprowadzania zmian od identyfikacji problemu, poprzez określenie adresata, harmonogram, przydatność, osoby odpowiedzialne za zmiany, terminy i skutki?
Czy też wystarczy: skupić się na sposobach współpracy np. zespołowej, wspólnych ustaleń nauczycieli, określeniu zasad i rodzajów współpracy i wspomagania współdziałania, doskonaleniu standardów pracy w procesie edukacyjnym.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jeśli w nowych dziennikach przedszkolnych na 2017/18 nie ma w obecnościach godz. przyjścia i wyjścia dziecka czy jest to ok? Jedynie wpisujemy ob. i nb na dany dzień, wg. mnie jest to trochę niebezpieczne, ale nawet nie ma miejsca, aby wcisnąć godziny pobytu przedszkolaka....
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe