Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy zajęcia rewalidacyjne w przedszkolu mogą być prowadzone grupowo? Czy zajęcia rewalidacyjne należy prowadzić dla dzieci z orzeczeniem o kształceniu specjalnym – jeśli nie są one wskazane w orzeczeniu?
W razie braku zaleceń w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego przedszkole ma obowiązek ustalenia, jakie zajęcia rewalidacyjne (usprawniające różne dysfunkcje i zaburzenia wynikające z niepełnosprawności) należy prowadzić dla danego dziecka, ponieważ stanowią one obowiązkowy element indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego, zgodnie z § 6 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2020 r., poz. 1309 ze zm.). Przepisy nie określają sposobu organizacji zajęć rewalidacyjnych, a więc mogą być one indywidualne lub zespołowe, o ile jest to zgodne z potrzebami i możliwościami uczestników, a nauczyciel jest w stanie prawidłowo poprowadzić jednocześnie dla więcej niż jednego dziecka.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel wychowania przedszkolnego, który ukończył studia podyplomowe z zakresu: zarządzanie oświatą oraz Terapię pedagogiczną z rewalidacją może pełnić funkcję nauczyciela wspomagającego w przedszkolu niepublicznym dla dziecka z orzeczeniem autyzmu wczesnodziecięcego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic ucznia wystąpił z wnioskiem o indywidualny tok nauczania. Póki co nie dostarczył opinii z poradni psychologiczno-pedagogicznej (twierdzi że to może zrobić na końcu).
Moim zdaniem nie wynika to z żadnych przepisów. Żeby podjąć decyzję administracyjną muszę taki dokument posiadać o czym rodzica wielokrotnie powiadomiłem. Obecnie domaga się przekazania opinii wychowawcy oraz opinii rady pedagogicznej.
Czy mam obowiązek mu takowe przesłać? Moja decyzja podejmowana jest na podstawie tych opinii ale jest to moja decyzja jako dyrektora. Czy mam obowiązek mu takie dokumenty przesłać? Czy opinia z poradni psychologiczno-pedagogicznej może być dostarczona na samym końcu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Moje pytanie dotyczy organizacji zajęć religii w przedszkolu. Z żadnego aktu prawnego nie wynika wprost zasada, że należy je umieszczać wyłącznie przed lub po zajęciach realizujących podstawę programowa. W moim przedszkolu funkcjonuje kilka oddziałów realizujących tylko podstawę programową w wymiarze 5 godzin dziennie. Rodzice życzą sobie, aby ich dzieci uczestniczyły w zajęciach religii, a organizacyjnie nie ma możliwości prowadzenia ich poza podstawą. Rozporządzenie MEN z 14 kwietnia 1992 r. mówi o organizowaniu nauki religii w ramach planu zajęć przedszkolnych. Dla tych oddziałów plan zajęć realizowany jest w godzinach 8-13. Proszę o udzielenie jednoznacznej odpowiedzi na pytanie czy w tej sytuacji można organizować naukę religii w ramach podstawy programowej. Jeśli nie to z jakiego aktu prawnego wynika to wprost. Dodam, że katecheta zatrudniany jest zgodnie z KN, zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu po 30 i po 15 min, w zależności od wieku dzieci.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dziecko ukraińskie nie mające meldunku w Polsce można przyjąć do niepublicznego punktu przedszkolnego prowadzonego przez stowarzyszenie? Jeżeli tak, to czy gmina ma obowiązek przekazywać na takie dziecko dotację dla stowarzyszenia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w sprawie odroczenia od obowiązku szkolnego ucznia z obwodu mojej szkoły. Sprawdzając dokumentację, przesłaną przez dyrektorów szkół do których uczęszczają uczniowie z obwodu mojej szkoły, zauważyłam, że dziecko z rocznika 2010 wpisane jest do oddziału przedszkolnego w szkole nieobwodowej. Dziecko powinno być uczniem klasy pierwszej. Od dyrektora szkoły usłyszałam, że odroczył dziecko od obowiązku szkolnego, postąpił niezgodnie z przepisami Prawa Oświatowego. Jakie procedury powinnam podjąć w tym przypadku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe