Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy zapis "Ocena przewidywana może zostać obniżona lub podwyższona, jeżeli uczeń po jej wystawieniu otrzymał oceny niższe lub wyższe." jest zgodny z przepisami prawa? Czy tylko taką ocenę można podwyższyć?
Przepisy prawa oświatowego nie regulują takich szczegółów pracy szkoły.Przed rocznym klasyfikacyjnym zebraniem rady pedagogicznej nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne oraz wychowawca oddziału informują ucznia i jego rodziców o przewidywanych dla niego rocznych ocenach klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i przewidywanej rocznej ocenie klasyfikacyjnej zachowania, w terminie i formie określonych w statucie szkoły. W szkole policealnej przed semestralnym klasyfikacyjnym zebraniem rady pedagogicznej nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne informują ucznia o przewidywanych dla niego semestralnych ocenach klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych, w terminie i formie określonych w statucie szkoły. Śródroczne i roczne, a w szkole policealnej – semestralne, oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne, a śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania – wychowawca oddziału po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danego oddziału oraz ocenianego ucznia. Oznacza to, że szkoła szczegóły oceniania ustala zapisami w statucie.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 44g, 44h.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Języki obce w LO ciąg dalszy.
Z Pani odpowiedzi wywnioskowałam, że uczeń który ukończył gimnazjum na poziomie III1 musi kontynuować naukę na poziomie IV 1. W przypadku kiedy diagnoza wykazała niski poziom umiejętności realizuje język obcy na poziomie podstawowym (dotyczy to wymagań, liczby godzin oraz zapisu w dokumentacji przebiegu nauczania). Czy dobrze zrozumiałam?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli nauczyciel nie zgadza się z wysokością dodatku motywacyjnego przyznanego prze dyrektora jak powinien postąpić?
- Bardzo gorąco proszę o pomoc w rozwiązaniu następującego problemu. Wprowadzamy w przedszkolu publicznym bezpłatne zajęcia dodatkowe - logorytmika i arteterapia. Chcemy by były realizowane w czasie trwania podstawy programowej - pomiędzy 8.00 a 13.00. Moje pytanie dotyczy trzech kwestii. Gdzie powinno wpisywać się tematy tych zajęć- w dzienniku zajęć przedszkolnych czy dzienniku innych zajęć? Czy zgodne z prawem jest prowadzenie tych zajęć w czasie realizacji pp? Czy można potraktować je jako rozszerzenie pp? Czy zajęcia te i ich program powinny zostać włączone w przedszkolny zestaw programów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w postępowaniu rekrutacyjnym do klasy I szkoły podstawowej też mamy dwa etapy postępowania rekrutacyjnego (tak jak w przedszkolu i klasie zerowej) czy tylko jeden? Czy klasy pierwszej też dotyczą kryteria ustawowe (takie jak w art. 20c ust. 2- wtedy byłyby dwa etapy). Czy tylko organ prowadzący ustala swoje kryteria i wtedy jest tylko jeden etap postępowania rekrutacyjnego? Rozumiem, że wszystkie dzieci, które są z obwodu przyjmujemy z urzędu po złożeniu zgłoszenia przez rodziców.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące formy wyłonienia przedstawiciela rady rodziców oraz przedstawiciela rad pedagogicznych do komisji konkursowej na stanowisko dyrektora nowoutworzonego Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego.
Art. 62a. znowelizowanej ustawy o systemie oświaty dopuszcza tworzenie przez organ prowadzący zespołów zwanych „centrum kształcenia zawodowego i ustawicznego” ze szkół już istniejących.
10.05.2013 r. organ prowadzący podjął uchwałę w sprawie rozwiązania ZSE (szkoły młodzieżowej) oraz utworzenia centrum kształcenia zawodowego i ustawicznego.
W skład nowego CKZiU wejdą:
- zasadnicza szkoła zawodowa (bez naboru, szkoła młodzieżowa)
- technikum ekonomiczne, liczące 11 oddziałów (pozostałe po rozwiązaniu ZSE, szkoła młodzieżowa)
- CKU (szkoła dla dorosłych), liczące 30 oddziałów w formach szkolnych – szkoła, która istnieje od 14-tu lat i nie została rozwiązana.
Do komisji konkursowej został powołany przedstawiciel rady rodziców ZSE (CKU nie mogło wyłonić swojego przedstawiciela, ponieważ w szkołach dla dorosłych nie powołuje się rady rodziców) oraz przedstawiciel rady pedagogicznej ZSE, wyłoniony zgodnie z sugestią organu prowadzącego – w formie losowania.
W wyniku jednostronnych decyzji organu prowadzącego, CKU (będące o wiele większą jednostką niż ZSE, na dodatek nie rozwiązaną) nie ma swojego przedstawiciela w komisji konkursowej.
Chciałabym zapytać, czy takie wyłonienie przedstawicieli do pracy w komisji konkursowej jest zgodne z prawem i czy nie należałoby tu zastosować art. 36a ust. 11. ustawy oso:
11. W przypadku szkół i placówek, o których mowa w art. 44 i art. 52 ust. 1, w skład komisji nie wchodzą odpowiednio przedstawiciele rady pedagogicznej i rady rodziców.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe