Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy zgodnie z obowiązującymi przepisami zebranie Rady Pedagogicznej w dniu np. 27 sierpnia br. może odbyć się w formie zdalnej, czy też koniecznie w formie stacjonarnej?
Zgodnie z art. 69 ust. 4 ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 710 z późn.zm.) muszą odbyć się w związku z klasyfikowaniem i promowaniem uczniów, po zakończeniu rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz w miarę bieżących potrzeb. Wynika z tego, że obowiązkowe jest odbycie narady przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego.
W chwili obecnej w związku z ogłoszeniem stanu epidemii standardem stały się spotkania rad pedagogicznych z wykorzystaniem technik porozumiewania się na odległość. Nadmienić należy, że rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 410 z późn. zm.) w art. 1 określa, że obowiązuje ono do 31 sierpnia 2020 r.
Z kolei §11a ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 493 z późn. zm.) stanowi, że w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty czynności organów kolegialnych jednostek systemu oświaty określone w przepisach dotyczących funkcjonowania tych jednostek mogą być podejmowane za pomocą środków komunikacji elektronicznej, za pomocą innych środków łączności lub w trybie obiegowym. Treść podjętej w ten sposób czynności powinna być utrwalona w formie odpowiednio protokołu, notatki, adnotacji lub w inny sposób.
Co do zasady, należy unikać zgromadzeń, które mogą narazić uczestników na zarażenie się chorobą. Dyrektor szkoły ma tu pełną swobodę decyzyjną. Podkreślić należy, że ustawodawca w żadnym z aktów prawnych nie zakazuje odbywania zebrań kolegialnych organów, jednakże powinno się to odbyć z zachowaniem dystansu społecznego i w pełnym reżimie sanitarnym. W obecnej sytuacji należy rozważyć czy spotkanie w normalnym trybie i składzie jest konieczne.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jeżeli uczeń technikum nie uczęszczał na lekcję religii lub był zwolniony z WF w klasie 1, a następnie w klasach 2,3,4 chodził na zajęcia i był klasyfikowany na koniec roku to co powinno widnieć na świadectwie końcowym? Ocena z klasy 4 czy zwolniony (WF) lub kreska (religia) bo nie przeszedł całego toku nauki z danego przedmiotu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w statucie szkoły powinien być zapis mówiący o wydłużeniu etapu edukacyjnego? Czy wystarczy tylko procedura?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w statucie szkoły podstawowej muszą znaleźć się szczegółowe warunki, kryteria i sposób oceniania wewnątrzszkolnego uczniów(wewnątrzszkolne zasady oceniania), czy może to być oddzielny dokument?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie czy można łączyć II z III klasą gimnazjum upośledzenie w stopniu lekkim?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o przedstawienie przykładowego regulaminu kontroli zarzadczej w szkole podstawowej.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe