Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy zmieniły się przepisy dotyczące trwania przerw miedzy zajęciami edukacyjnymi?/podstawa prawna/
Przepisy prawa oświatowego nie regulują szczegółów pracy szkoły, o których mowa w pytaniu. Tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych, czyli tzw. plan lekcji powinien uwzględniać szereg ważnych elementów, w tym m. in. czas pracy nauczycieli i zasady ochrony zdrowia i higieny pracy uczniów Sąd Najwyższy w wyroku z dnia 20 sierpnia 2001 r. stwierdził: Interes szkoły jako placówki kształcącej i wychowującej młodzież powinien mieć pierwszeństwo przed indywidualnym interesem nauczyciela. Szkoły są kontrolowane przez pracowników powiatowych i wojewódzkich stacji sanitarno-epidemiologicznych w zakresie eliminowania czynników zagrażających zdrowiu dzieci i młodzieży. Tu zatem należy doszukiwać się informacji na tema długości przerw.Zgodnie z zaleceniami Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego "Higieniczna ocena rozkładów zajęć lekcyjnych" jednym z elementów oceny są przerwy międzylekcyjne, np. jedną z dłuższych powinna być 2-minutowa, pozostałe po 10 min. Dopuszcza się dwie przerwy 15 min. w przypadku braku jednej 20-minutowej.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (ze zm.); 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (ze zm.), w szczególności § 4 .
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Poradnia pp , na wniosek rodzica, wydała orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego na czas nauki w szkole podstawowej z uwagi na niedowidzenie znacznego stopnia(-7d,astygmatyzm)-dla ucznia klasy Isp.
W zaleceniach: zastosować kształcenie specjalne w szkole ogólnodostępnej, chłopiec powinien korzystać z podręczników z powiększonym drukiem, uwzględniać indywidualne możliwości ucznia.
Diagnoza gotowości szkolnej, obserwacja nauczycieli przedszkola oraz diagnoza wstępna w klasie I oraz diagnoza prowadzona w ppp , wskazują, że chłopiec nie przejawia trudności w uczeniu się.Jest zdolnym, bystrym dzieckiem.Na przełomie sierpień/wrzesień, na wniosek rodzica, szkoła złożyła zamówienie na podręczniki w powiększonym druku, wg informacji ze strony MEN. Otrzymaliśmy informację zwrotną, ze zamawianych podręczników nie ma w druku powiększonym. Jednocześnie rodzice zakupili zestaw obowiązujących w klasie podręczników/ogólnodostępnych. Nie skorzystali jednak z możliwości dofinansowania z puli "wyprawka szkolna"-informowani przez szkołę o takiej możliwości.
Nauczyciele podjęli próbę kopiowania kolejnych działów podręczników, kart pracy. (?)Pedagog szkolny wskazał miejsce możliwości zakupu zeszytów dla niedowidzących.
Dziecko korzysta z dowożenia autobusem szkolnym organizowanym przez organ prowadzący szkołę (zamieszkuje ok. 0,5km od szkoły).
Kto powinien decydować o wielkości czcionki i innych ważnych parametrach,np. kontrast ?
Jakie obowiązki spoczywają na szkole? Jakie działania powinniśmy podjąć w związku z powyższym? Jakie obowiązki spoczywają na rodzicach?
Z góry dziękuję za odpowiedź oraz za dotychczasowe wskazówki.Pozdrawiam.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w ramach godz.z art. 42 KN można n-lowi rozliczyć i rozpisać na cały rok szkolny po 2 w tyg. wyjazd z uczniami (9 dni opieka całodobowa sfinansowany przez gminę z funduszy programu tzw.antyalkoholowego- a więc profilaktyki). Wyjazd odbędzie się dopiero w maju lub czerwcu 2011r.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel dyplomowany prowadzi 20 godz. w świetlicy i 6 godz. zajęć rewalidacyjnych Obliczono, że wynosi to 16/24 + 8/24 etatu. Kwalifikacje z oligofrenopedagogiki zdobędzie w lutym 2013 r. Obecnie za te godziny otrzymuje wynagrodzenie nauczyciela stażysty. Czy dodatek wiejski powinien być liczony za cały etat czy tylko od 16/24 etatu? Proszę o odpowiedź zawierającą podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi przebywającemu na zwolnieniu lekarskim (ciąża), a następnie na urlopie macierzyńskim należy się za okres pobytu na macierzyńskim jeszcze urlop wypoczynkowy? Czy za ten okres należy się trzynasta pensja oraz jednorazowy dodatek wyrównawczy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń mieszka w obwodzie naszej szkoły ale nigdy do niej nie uczęszczał. Uczęszczał od pierwszej klasy SP do innej szkoły w mieście. Obecnie jest uczniem klasy 8 ma 16 lat. Jego szkoła przesłała nam informację, że nie realizuje on obowiązku szkolnego. Która szkoła powinna rozpocząć postępowanie egzekucyjne? Obwodowa czy szkoła, do której uczeń uczęszczał do tej pory?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe