Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy zostały wydane przepisy, które dokładniej informują o zasadach wprowadzenia od września 2010 r. zajęć o udzielaniu pierwszej pomocy w szkole podstawowej. Pani Minister mówiła w 2009 r., że zostanie wydane odpowiednie rozporządzenie, ale chyba go nie ma.
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 23 marca 2009 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych.
Załącznik nr 2
c) w trzyletnim okresie nauczania poszczególne zajęcia edukacyjne należy zrealizować co najmniej
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.
Uczeń rozumie znaczenie powszechnej samoobrony i ochrony cywilnej.
III. Nabycie umiejętności udzielania pierwszej pomocy.
Uczeń umie udzielać pierwszej pomocy w nagłych wypadkach.
Treści nauczania – wymagania szczegółowe
1. Główne zadania ochrony ludności i obrony cywilnej. Uczeń:
2) wymienia podstawowe dokumenty ONZ regulujące funkcjonowanie obrony
2. Ochrona przed skutkami różnorodnych zagrożeń. Uczeń:
1) przedstawia typowe zagrożenia zdrowia i życia podczas powodzi, pożaru itp.;
2) omawia zasady ewakuacji ludności, zwierząt z terenów zagrożonych;
7) omawia zasady zachowania się podczas wypadków i katastrof komunikacyjnych,
3. Źródła promieniowania jądrowego i jego skutki. Uczeń:
4) wyjaśnia, na czym polegają zabiegi sanitarne i specjalne.
4. Oznakowanie substancji toksycznych na środkach transportowych i magazynach. Uczeń:
1) wymienia rodzaje znaków substancji toksycznych i miejsca ich eksponowania;
3) wyjaśnia zasady postępowania w przypadku awarii instalacji chemicznej, środka
5. Ostrzeganie ludności o zagrożeniach, alarmowanie. Uczeń:
3) umie zachować się w szkole po ogłoszeniu alarmu.
4) rozpoznaje stopień zagrożenia osoby poszkodowanej i wyjaśnia zasady
6) wyjaśnia, jak należy udzielać pomocy w wypadku drogowym, podczas kąpieli,
8) rozpoznaje stan przytomności, bada oddech i tętno;
10) układa osobę nieprzytomną w pozycji bezpiecznej;
12) udziela pomocy osobie porażonej prądem;
13) wyjaśnia, dlaczego duży krwotok i wstrząs pourazowy zagrażają życiu;
17) omawia skutki działania niskiej i wysokiej temperatury na organizm ludzki;
18) udziela pomocy osobie poszkodowanej przy oparzeniu termicznym i chemicznym.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy opiekunem na wycieczce szkolnej może być rodzic dziecka?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie elementy powinien zawierać statut niepublicznego liceum ogólnokształcącego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można drukować arkusze ocen w klasach IV-VI?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy programy realizowane w oddziale przedszkolnym z grupami dzieci np. program usprawniania motoryki rąk, muszą mieć taką samą procedurę dopuszczenia do realizacji, zgodną z rozporządzeniem MEN z 8.06.2009 ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w oddziale szkolno-przedszkolnym w oddziale łączonym 4 i 5-latków na zajęciach języka angielskiego powinien być nauczyciel wspomagający albo ktokolwiek do pomocy przy grupie 25-osobowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe