Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy zostały wydane przepisy, które dokładniej informują o zasadach wprowadzenia od września 2010 r. zajęć o udzielaniu pierwszej pomocy w szkole podstawowej. Pani Minister mówiła w 2009 r., że zostanie wydane odpowiednie rozporządzenie, ale chyba go nie ma.
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 23 marca 2009 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych.
Załącznik nr 2
c) w trzyletnim okresie nauczania poszczególne zajęcia edukacyjne należy zrealizować co najmniej
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.
Uczeń rozumie znaczenie powszechnej samoobrony i ochrony cywilnej.
III. Nabycie umiejętności udzielania pierwszej pomocy.
Uczeń umie udzielać pierwszej pomocy w nagłych wypadkach.
Treści nauczania – wymagania szczegółowe
1. Główne zadania ochrony ludności i obrony cywilnej. Uczeń:
2) wymienia podstawowe dokumenty ONZ regulujące funkcjonowanie obrony
2. Ochrona przed skutkami różnorodnych zagrożeń. Uczeń:
1) przedstawia typowe zagrożenia zdrowia i życia podczas powodzi, pożaru itp.;
2) omawia zasady ewakuacji ludności, zwierząt z terenów zagrożonych;
7) omawia zasady zachowania się podczas wypadków i katastrof komunikacyjnych,
3. Źródła promieniowania jądrowego i jego skutki. Uczeń:
4) wyjaśnia, na czym polegają zabiegi sanitarne i specjalne.
4. Oznakowanie substancji toksycznych na środkach transportowych i magazynach. Uczeń:
1) wymienia rodzaje znaków substancji toksycznych i miejsca ich eksponowania;
3) wyjaśnia zasady postępowania w przypadku awarii instalacji chemicznej, środka
5. Ostrzeganie ludności o zagrożeniach, alarmowanie. Uczeń:
3) umie zachować się w szkole po ogłoszeniu alarmu.
4) rozpoznaje stopień zagrożenia osoby poszkodowanej i wyjaśnia zasady
6) wyjaśnia, jak należy udzielać pomocy w wypadku drogowym, podczas kąpieli,
8) rozpoznaje stan przytomności, bada oddech i tętno;
10) układa osobę nieprzytomną w pozycji bezpiecznej;
12) udziela pomocy osobie porażonej prądem;
13) wyjaśnia, dlaczego duży krwotok i wstrząs pourazowy zagrażają życiu;
17) omawia skutki działania niskiej i wysokiej temperatury na organizm ludzki;
18) udziela pomocy osobie poszkodowanej przy oparzeniu termicznym i chemicznym.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jesteśmy szkołą niepubliczną z uprawnieniami szkoły publicznej (utrzymujemy się z subwencji oświatowej, nie podlegamy pod KN). Chcielibyśmy się dowiedzieć jaki zestaw dokumentów zgodnie z prawem oświatowym musimy prowadzić. Czy są dokumenty, które nie są dla nas obowiązkowe, ale wskazane przy kontroli kuratorium i na co zwrócić największą uwagę oraz czy nadzór pedagogiczny jest wymagany?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Poproszę o wzór decyzji odroczenia obowiązku szkolnego. Dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile godzin może być religii w zerówce dla oddziału dzieci 3,4, i 5 letnich. Jeśli dwa razy po 30 min. - to za ile godzin płacimy nauczycielowi ( zważywszy , ze godziny pracy w zerówce są 60 minutowe)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na kolejny rok szkolny Rada Pedagogiczna opiniuje materiały ćwiczeniowe dla klas I-V?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w postępowaniu rekrutacyjnym do klasy I szkoły podstawowej też mamy dwa etapy postępowania rekrutacyjnego (tak jak w przedszkolu i klasie zerowej) czy tylko jeden? Czy klasy pierwszej też dotyczą kryteria ustawowe (takie jak w art. 20c ust. 2- wtedy byłyby dwa etapy). Czy tylko organ prowadzący ustala swoje kryteria i wtedy jest tylko jeden etap postępowania rekrutacyjnego? Rozumiem, że wszystkie dzieci, które są z obwodu przyjmujemy z urzędu po złożeniu zgłoszenia przez rodziców.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe