Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie przedmioty czy nazwy zajęć wpisać w " Dzienniku lekcyjnym edukacja wczesnoszkolna", gzie jest miejsce w rubryce "Edukacja"- klasa 2 i 3 w szkole podstawowej dla upośledzonych umysłowo w w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami.Tu obowiązuje "stara" podstawa programowa. Następne pytanie: Jakie nazwy zajęć wpisać w tymże Dzienniku w "Tygodniowym planie zajęć edukacyjnych "- klasa 2 i 3 dla w/w uczniów?
W Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz. U z 24 lutego poz 356) – obowiązuje od 1 września 2017 r. we wszystkich klasach szkoły podstawowej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym. Zatem zgodnie z Załącznikiem nr 3
w szkole tej wyodrębnia się:
- zajęcia edukacyjne:
2. zajęcia rozwijające komunikowanie się,
3. zajęcia rozwijające kreatywność,
4. wychowanie fizyczne,
5. etyka/religia;
- zajęcia rewalidacyjne.
Sankcjonuje to również rozporządzenie MEN z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz. U z 31 marca 2017 poz. 703) – Załącznik nr 2, gdzie w ramowym planie nauczania dla szkoły podstawowej specjalnej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, w klasach I–III wskazano nowe nazwy obowiązkowych zajęć edukacyjnych. Dotychczasowe zajęcia „funkcjonowanie w środowisku”, „muzyka z rytmiką”, „plastyka” i „technika” zastąpiono zajęciami „funkcjonowanie osobiste i społeczne”, „zajęciami rozwijającymi kreatywność” i „zajęciami rozwijającymi komunikowanie się”. I takie właśnie nazwy należy stosować w tygodniowym planie zajęć oraz w dzienniku lekcyjnym.
Proszę też stosować obowiązującą już od trzech lat prawidłową terminologię „Uczniowie niepełnosprawni intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym”
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dzień dobry, bardzo proszę o zajęcia stanowiska w sprawie kwalifikacji niezbędnych do pełnienia funkcji nauczyciela wspomagającego w klasie integracyjnej, do której uczęszczają uczniowie z różnymi rodzajami niepełnosprawności(uczeń niedowidzący, uczeń z afazją motoryczną, uczeń z zespołem Aspergera, uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim). Czy taką funkcję może pełnić nauczyciel oligofrenopedagog, przy założeniu, że zajęcia rewalidacyjne będą prowadzone przez nauczycieli posiadających kwalifikacje zgodnie z rodzajem niepełnosprawności uczniów?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem małej, samorządowej szkoły podstawowej z oddziałem przedszkolnym. W przyszłym roku szkolnym nie będzie w szkole klasy pierwszej, a tym samym pracy dla jednego nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Zmniejsza się też liczba uczniów w poszczególnych oddziałach. Moje pytanie dotyczy: czy organ prowadzący może czy musi podjąć uchwałę o zmianie liczby oddziałów w szkole w związku z wydanymi przez siebie wytycznymi dotyczącymi organizacji pracy w klasach łączonych. To skutkuje nie tylko zwolnieniem nauczyciela, ale też dla pozostałych pracą w niepełnym wymiarze (po wyrażeniu zgody).
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy punkt przedszkolny ma obowiązek pisania rocznego planu pracy?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielem wspierającym w grupie przedszkolnej może być logopeda?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel może realizować godziny tzw. karciane w soboty?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe