Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do kl IV szkoły ogólnodostępnej uczęszcza uczennica, która posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność sprzężoną: intelektualną, wzrokową i ruchową. Rozporządzenie w sprawie udzielania pomocy psych - ped. określa tygodniowy wymiar zajęć 2 godz. rewalidacji na ucznia. Uczennica ma zalecenia pracy z tyflopedagogiem, logopedą, oligofrenopedagogiem, i rehabilitantem ruchowym. Czy tych 4 specjalistów muszę zatrudnić na 2 godz. po 0,5 dla każdego. Czy mogę po 1 godz. dla każdego specjalisty. Tyflopedagog i oligofrenopedagog w ramach 2 godz. rewalidacji, a logopeda i rehabilitacja ruchowa w ramach ogólnej pomocy psych. -ped.
Warto najpierw sprawdzić w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego, która z w/w niepełnosprawności jest wiodąca. Przypuszczam, że taką jest niepełnosprawność intelektualna. Dlatego w pierwszej kolejności to oligofrenopedagog powinien mieć z dzieckiem rewalidację. Można zatem jemu i tyflopedagogowi przyznać po 1 godz. rewalidacji. Nic nie stoi na przeszkodzie, by zajęcia z logopedą przyznać w ramach udzielanej dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Problematyczne są natomiast zajęcia z rehabilitantem ruchowym, albowiem ten typ zajęć należy do rewalidacji a nie do pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Można też przyjąć inny wariant:
- rewalidacja: oligofrenopedagog i rehabilitant ruchowy po 1 godz.
- pomoc psychologiczno-peagogiczna: logopeda (w ramach zajęć logopedycznych) i tyflopedagog (w ramach innych zajęć o charakterze terapeutycznym) - każdy po 1 godz.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam pytanie odnośnie organizacji wycieczek. W mojej gminie są dwie szkoły podstawowe i teraz nauczyciel z mojej szkoły chce zorganizować wyjazd uczniów w niedzielę ale chce zabrać uczniów z drugiej szkoły. Kierownikiem jest mój nauczyciel ale opiekunem będzie też nauczyciel z drugiej szkoły. Czy w takim wypadku trzeba tworzyć dwie karty wycieczki dla każdej placówki? Może jedną kartę zatwierdzoną przez dwóch nauczycieli? Czy może jeszcze jakoś inaczej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie przedmioty nauczania będą obowiązywały od września 2017r. dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznymi sprzężeniami? Chodzi o klasy: 1,2,3,5,6,szkoły podstawowej specjalnej i 3 klasy gimnazjum specjalnego ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole mają trwać 45 min. Czy w przedszkolu także?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy Burmistrz w wytycznych do arkuszy na 2016/2017 rok może nakazać jednoczesne łączenie klas IV + V + VI na wszystkich przedmiotach , w sumie będzie to dotyczyło 22 uczniów małej wiejskiej szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel przebywający na kwarantannie, po wyrażeniu zgody, może prowadzić lekcje zdalnie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe