Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do oddziału przedszkolnego przy szkole podstawowej uczęszczają dzieci 5-cio i 6-cio letnie, które zjadają jeden gorący posiłek dziennie. Po ostatniej wizycie SANEPIDU otrzymałam zalecenie, aby te dzieci otrzymywały również drugi posiłek w postaci śniadania. Pani kontrolująca nie potrafiła mi podać precyzyjnej podstawy prawnej regulującej to zalecenie.
Obecnie art. 108 pkt 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. ogólnie stanowi, że przedszkole w zakresie realizacji zadań statutowych zapewnia dzieciom możliwość korzystania z posiłków, a obowiązujące od 1 września 2016 r. rozporządzenie Ministra Zdrowia z 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz.U. z 2016 r., poz. 1154) nie wymienia liczby posiłków w przedszkolu. Z kolei obowiązujące do 31 sierpnia 2016 r. rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 26 sierpnia 2015 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz.U. z 2015 r., poz. 1256) w załączniku nr 2 stanowiło m.in., że w przedszkolach, w których dziecko spędza do 5 godzin, były podawane co najmniej 2 posiłki główne: śniadanie i obiad. Takich szczegółowych wytycznych obecnie nie zawierają obowiązujące przepisy, natomiast Instytut Żywności i Żywienia ogólnie zaleca podawanie dzieciom w wieku przedszkolnym planowanie posiłków co 3-4 godziny (http://www.izz.waw.pl/component/content/article/5-aktualnoci2/aktualnoci2/379-zasady-prawidowego-ywienia-dzieci-przedszkolnych).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie dotyczy opiniowania przez Radę Pedagogiczną przydziału godzin dla nauczycieli (tzw. arkusza organizacyjnego czy projektu organizacji szkoły czy przedszkola). Czy jeszcze nauczyciele opiniują te arkusze, czy należy zwoływać posiedzenie Rady Pedagogicznej i powinna ona podjąć uchwałę opiniującą?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Podczas rekrutacji do liceum zgłosiło się dziecko z orzeczeniem (zespół Aspergera). Uczennica będzie uczęszczała do szkoły przyszpitalnej od 1 września i potrzebuje szkoły macierzystej. Ze względu na problemy ze zdrowiem nie będzie mogła opuścić szpitala. Czy szkoła będzie mogła otrzymywać dotację oświatową na tę uczennicą? Czy przysługuje ona w pełnej wartości (podstawowa dotacja + dotacja dla osób z orzeczeniem - Zespół Aspergera)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy osoby, które ukończyły 2-letnią zasadniczą szkołę zawodową mogą być przyjmowane do II klasy 3-letniego liceum ogólnokształcącego dla dorosłych (system zaoczny)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo prosimy o zajęcie stanowiska w sprawie wypłaty "zasiłku na zagospodarowanie"
Nauczycielka podjęła pracę w pełnym wymiarze 01.09.2008r. na stanowisku nauczycielki ( w szkole podstawowej) języka angielskiego z tytułem licencjata w zakresie filologii angielskiej. W tym czasie rozpoczęła staż na nauczyciela kontraktowego. 30.06.2009r. uzyskała stopień nauczyciela kontraktowego. 26.06.2009r. uzyskała tytuł magistra z zakresu filologii angielskiej i od 01.09.2009r. została przyjęta do pracy na stanowisku nauczycielki języka angielskiego w wymiarze 16/18 etatu w naszej szkole ( gimnazjum). 25.06.2010r. wystąpiła z wnioskiem o wypłacenie zasiłku na zagospodarowanie. Nadmieniam, że obecnie pracuje w pełnym wymiarze czasu jako nauczycielka języka angielskiego. Po szkole średniej- od 10.02.2003r. do 09.08.2003r. odbywała staż absolwencki na stanowisku: referent administracyjno- biurowy- skierowana przez Urząd Pracy na co otrzymała "zaświadczenie o odbyciu stażu". W lipcu 2004r. ( przez 18 dni) była zatrudniona na czas nieokreślony w wymiarze 1/5 etatu. Z tego zatrudnienia posiada świadectwo pracy. Studia w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych rozpoczęła 01.10.2003r.
Mamy pytanie, czy tej osobie należy wypłacić zasiłek na zagospodarowanie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole pracuje ksiądz jako nauczyciel religii. Kto dokonuje oceny pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe