Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do przedszkola niepublicznego uczęszcza chłopiec z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (autyzm wczesnodziecięcy). W orzeczeniu jest zapis, że "wskazane są zajęcia rewalidacyjne indywidualne". Czy nauczyciel wychowania przedszkolnego, który ukończył oligofrenopedagogikę (studia podyplomowe) może prowadzić takie zajęcia? Jaki jest wymagany wymiar zajęć dla dziecka w wieku 3 lat? Jak należy udokumentować takie zajęcia? - czy mogą to być wpisy w grupowym dzienniku zajęć?
Ad) 1. Tak. Nauczyciel posiadający kwalifikacje w zakresie oligofrenopedagogiki ma uprawnienia do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych z w/w dzieckiem.
Ad) 2. Nie ma przepisów regulujących szczegółowo liczbę godzin zajęć rewalidacji w przedszkolu dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego W związku z tym to organa, do których należy prowadzenie przedszkoli zazwyczaj ustalają zasady organizacji roku szkolnego i w nich precyzują, ile godzin może przeznaczyć dyrektor na takie zajęcia Planując wymiar godzin zajęć można wziąć pod uwagę, iż godnie z § 6 ust. 3 rozporządzenia w sprawie ramowego statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół czas trwania zajęć prowadzonych dodatkowo, w tym między innymi zajęć rewalidacyjnych, powinien być dostosowany do możliwości rozwojowych dzieci i wynosić z dziećmi w wieku 5-6 lat - około 30 minut. Można więc przyznać np. 60 minut tygodniowo z rozbiciem na dwa zajęcia po 30 min. Wobec dzieci trzyletnich proponuje się aby zajęcie nie trwało dłużej niż 15 min. – co oznacza, że można przyznać 60 minut tygodniowo z rozbiciem na cztery zajęcia.
Ad) 3. Zajęcia rewalidacyjne są zajęciami dodatkowymi, czyli prowadzonymi poza czasem wymaganym/przewidzianym do realizacji podstawy wychowania przedszkolnego. Należy je więc dokumentować w DZIENNIKU ZAJĘĆ INNYCH.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Na czym polega instytucja uzupełnienia pensum? Kogo dotyczy? Jakie są zasady jej stosowania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W bieżącym roku szkolnym przyszła do nas do szkoły do klasy VI uczennica, która miała zrealizowaną tylko jedną godzinę muzyki, a powinna w cyklu mieć 2 godziny. W naszej szkole w tym roku muzyki nie ma w VI klasie. Zleciłam uczennicy uczęszczanie na muzykę z klasą V. Jaki dokument mam wystawić w związku z powyższym? Proszę o wzór.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel na urlopie zdrowotnym może podjąć pracę niepedagogiczną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chciałabym zapytać o diagnozę dzieci przedszkolnych. Czy wychowawcy muszą dokonywać diagnozy trzylatków i czterolatków w formie pisemnej? Wydawnictwa oferują różne programy do szybkiego opracowania takiej diagnozy i drukowania raportów. Ale czy jest ku temu odpowiednia podstawa prawna? Bo ja na taką nie natrafiłam.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy odroczenia obowiązku szkolnego dziecka. Czy dziecko, które posiada opinię poradni, z której wynika potrzeba odroczenia, może je uzyskać? Czy musi to być dziecko posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego? W tym przypadku dziecko nie ma orzeczenia. Czy można mu odroczyć obowiązek bez orzeczenia? Czy Rada Pedagogiczna wydaje w tej sprawie opinię (podejmuje uchwałę)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe