Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dotyczy rozliczenia dotacji: 1. Czy w przypadku kontroli i stwierdzenia nieprawidłowego zaszeregowania kosztu, gmina może odrzucić korektę rozliczenia i od razu zadecydować o zwrocie nieprawidłowo rozliczonej kwoty? Jeśli korekta nie jest możliwa, proszę o podanie podstawy prawnej. 2. Jak powinno być zaszeregowane wynagrodzenie pomocy nauczyciela - jako wynagrodzenie pracowników pedagogicznych czy niepedagogicznych?
1. Jeśli korekta została dokonana w związku ze stwierdzeniem nieprawidłowego wydatkowania dotacji przez osobę prowadzącą (lub inną upoważnioną do dokonywania rozliczeń) przed wydaniem decyzji o zwrocie nienależnej dotacji w trybie art. 252 ust. 1, 3–5 ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, Dz.U. z 2016 r. poz. 1870 z późn. zm.), taka korekta nie powinna być kwestionowana, jeśli nieprawidłowości zostały usunięte. Natomiast nieprawidłowości stwierdzone dopiero w wyniku kontroli nie upoważniają organów j.s.t. do wezwania do dokonania korekty, ponieważ art. 252 ust. 1 UoFP stanowi, że dotacje samorządowe wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem lub pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, w ciągu 15 dni od dnia stwierdzenia tych okoliczności.
2. Pomoc nauczyciela należy do stanowisk niepedagogicznych, co wynika z dwóch okoliczności. Po pierwsze, nie są pracownikami wymienionymi w art. 1 z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2016 r., poz. 1379 z późn. zm., z tego względu są pracownikami niepedagogicznymi. Po drugie, w publicznych jednostkach oświatowych prowadzonych przez j.s.t. ich wynagrodzenie jest określone – jak dla pozostałych pracowników niepedagogicznych - w załączniku (tabela H część IV) do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, Dz. U. z 2014 r., poz. 1786, w tym przypadku do VI kategorii zaszeregowania.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Kto decyduje o przyznaniu godzin ponadwymiarowych dla dyrektora szkoły? Czy jest nim organ prowadzący, czy nadzorujący?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zasady tworzenia klasy integracyjnej oraz podstawa prawna
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy placówką niepubliczną ośrodkiem rewalidacyjno-wychowawczym znajdującym się w art. 2 pkt 7 Prawo Oświatowe. Czy w związku z art.168 pkt 7 musimy uzupełnić swoje dokumenty o pozytywną opinię kuratora. Mamy wpis do ewidencji od 1990 roku, czy ten zapis dotyczy nowo tworzonych placówek a nas nie obowiązuje.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka będzie podstawa prawna podjętej uchwały odnośnie klasyfikacji i promocji uczniów w czerwcu 2017 roku w szkole podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła ma obowiązek przyjęcia w poczet beneficjentów Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych nauczyciela, który w maju 2014r. otrzymał wypowiedzenie z pracy i otrzymał z tego tytułu stosowną odprawę. Z dniem 31.08.2014r przestał być pracownikiem szkoły. Nauczyciel pracował 5 lat na ułamek etatu, głównym miejscem pracy nauczyciela była inna szkoła, z której przeszedł na nauczycielskie świadczenie kompensacyjne. W dniu 24.10.2014r. nauczyciel zwrócił się z pismem o przyjęcie go w poczet beneficjentów ZFŚS jako emeryta, przedstawiając legitymację emeryta. Wcześniej nie informował o zamiarze przejścia na świadczenie kompensacyjne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe